Kloetinge te sterk; 3 wedstrijden op 8 dagen duidelijk teveel voor JO15-1

S.V. Oostburg

Afgelopen Zaterdag verloor de JO15-1 bij Kloetinge en dus lijkt 3 wedstrijden in een week iets teveel van het goede. De vaste supporter beschrijft de situatie:

We hadden vooraf goede hoop dat het weer een leuke voorjaarscompetitie zou worden, waarbij we weer een rol van betekenis dachten te spelen. Dat zal dus duidelijk niet het geval zijn. Helaas. Waarbij opgemerkt dat alle tegenstanders waar we tot nu tegen gespeeld hebben stuk voor stuk beter voetbal lieten zien dan in de najaars competitie. Dat is nu juist bij onze JO 15-1 niét het geval. Ook tegen Kloetinge werd helaas verloren.

Zat. 14-4 IJzendijke/Oostburg  – Tern Boys: 1-3

Dins. 17-4 Luct./Heinkensz. – IJzendijke/Oostburg :    2-0

Zat. 21-4  IJzendijke/Oostburg. – Kloetinge 2: 0-2

Kloetinge

In de voorbije najaarscompetitie speelden we met max. 12 of 13 spelers, elke week opnieuw. We waren dan ook praktisch elke week volledig. We hoefden nooit een beroep te doen op spelers van C2, zodat we elke week op volle oorlogssterkte konden aan treden. Deze periode ligt het heel anders. Spelers als Jasper, Caz, Timo, en Julian zijn om verschillende redenen  (te) vaak afwezig. Zonder de aanvulling tekort te doen. Want ze spelen zondermeer erg gemotiveerd , maar het is wel zo dat het verschil in kwaliteit duidelijk is. Het lijkt mij ook, dat de vele wedstrijden die gespeeld moeten worden plus het aanvullen bij andere jeugdteams en training en wedstrijden bij selectie elftallen, plus de eindfase op de scholen, de motivatie voor de JO15 niet optimaal maken. Ook in Kloetinge was dit zichtbaar.

Per wedstrijd

Vanaf nu gaan we dus gewoon per wedstrijd kijken wat voor die dag haalbaar is  en wie weet komen er nog leuke uitslagen binnen  die we met leuk voetbal nog kunnen behalen.