Nuttige oefenwedstrijd voor de JO15-1 in aanloop naar competitie

Een bijna compleet IJzendijke/Oostburg JO15-1 speelde afgelopen zaterdag 17 februari een nuttige oefenwedstrijd. Dit tegen een mix van B en C junioren van Groede en Cadzand in aanloop naar de aftrap van de voorjaarscompetitie 2018 . Hieronder een kort verslag van de vaste supporter.

Smalle selectie

Alleen Caz Cornelis was wegens ski vakantie afwezig. Dan zie je toch ook weer dat de coaches Sylvan en Jeroen een erg kleine selectie hebben. Als er maar een man mist, kan je gelijk zien dat het team toch wel wat zwakke plekken vertoond, zoals zaterdag wel duidelijk werd.

Wisselend

De gehele rechterkant, achter, midden en voor was fysiek aan de lichte kant, waardoor Groede/Cadzand met uitblinker Jan-Kees den Hamer geregeld langs die kant door kon stomen.  Het was typisch weer zo’n wedstrijd waar bij vlagen fantastisch voetbal werd afgewisseld met enorme slordigheden en concentratie verlies.

Prachtige goals

De 2-0, 4-1 en de 5-1 waren overigens prachtige goals, waarbij de bal in drie of vier passes vanaf de eigen verdediging tot in het doel van de tegenstander terecht kwam. Het leek af en toe wel hogeschool voetbal.

Ruimte

Mede daarom is het zo jammer dat de concentratie soms zo ver wegzakt. Ik denk dat het nog heel veel aan de leeftijd ligt, maar toch ook aan gemakzucht. Maar daar is een oefenwedstrijd voor. Voldoende ruimte voor ontwikkeling dus. Dit team is overigens wel klaar om wéér een leuke competitie te spelen.

Uitslag:  5-2
Ruststand: 2-1
Doelpunten: Timo 2, Kevin[strafschop] 1, Julian 1, Siebe 1
Assists: Siebe 3, Damian 1, Julian 1.