WVV en JO15-1 in evenwicht na laatste competitiewedstrijd

S.V. Oostburg

De laatste competitie wedstrijd voor de JO15–1 van IJzendijke/Oostburg was gisteren, Zaterdag 2 Juni, tegen WVV ’67 JO15–1 uit Woensdrecht en eindigde in een gelijk spel: 3–3. Hieronder een laatste analyse voor dit seizoen van de vaste supporter:

Eerste helft

De eerste 5 minuten had alleen IJzendijke / Oostburg de bal in bezit, waaruit al enkele hele en halve kansen ontstonden. Maar bij de eerste de beste tegenstoot scoorde WVV de 0–1. Bij WVV liepen enkele middenvelders rond, die gedurende de hele wedstrijd over alles en iedereen heen walsten. IJzendijke / Oostburg zette daar redelijk goed veldspel tegenover, maar er zat veel te weinig gif in hun afwerking. De JO15 was dan wel meer aan de bal, de tegenstoten van WVV waren veel effectiever.

Ingrijpen

Het moet gezegd dat de verdediging vandaag absoluut onvoldoende ingreep en lijdzaam toe keek hoe fris en vrolijk WVV overal doorheen wandelde. Nee dat was absoluut niet goed genoeg. Het was in vorige wedstrijden ook al opgevallen dat in sommige periodes niet goed ingegrepen werd, maar meestal herstelden ze zich vaak gedurende de wedstrijd. Vandaag bleef het behelpen. Aanvallend was en bleef WVV levensgevaarlijk. Na 25 min. werd het 0–2, na weer een flater in de defensie.

2e helft

Gelukkig werd het na rust iets beter en was IJzendijke / Oostburg de bovenliggende partij, waarbij opgemerkt dat er bij de weliswaar goed opgebouwde aanvallen de afwerking zwaar onvoldoende was. Gelukkig kwam er na de 1–2 en later de 1–3 nog een opleving waardoor ze met een 3–3 afsloten. Het was eigenlijk een weerspiegeling van het gehele seizoen. Soms hartstikke leuk, maar te veel wedstrijden onregelmatig. Jammer dat er over het gehele seizoen te weinig spelers zijn, die echt vorderingen gemaakt hebben.

IJzendijke/Oostburg JO15 -1 tegen WVV’67 JO15 -1 uitslag: 3 – 3.

Doelpunten Julian 1x Damian 1x Siebe 1x
Assists Kevin 1x Siebe 1x Julian 1x.

Doelpunten voorjaars competitie 2018:
Siebe Bakker 12
Kevin Hooreweghe 5