Domper voor JO17-1 in eerste competitieduel tegen Axel: 2-1

S.V. Oostburg

Afgelopen Zaterdag, 22 September, was het ook aan de JO17-1 de beurt om hun eerste competitieduel af te werken. Ze waren te gast bij Axel en dat liep anders dan gehoopt. De vaste supporter doet kort verslag:

Zo lekker als de JO17-1 de eerste wedstrijden om de districtsbeker voetbalde, zo tegenvallend was het vandaag.  Notabene tegen een ploeg waar we 2 weken geleden nog met 8-1 van wonnen.

Ik heb de warming up niet gezien, maar ik heb het vermoeden dat het daar al fout is gegaan . Heel de eerste helft was het slap en slordig en wat de instelling betrof. Geen absolute wil om een duel te winnen en slordig aan de bal. Ten eerste moesten ze enorme moeite doen om de bal in bezit te krijgen ,wat dan ook maar zelden gebeurde. En als de bal in bezit kwam sprongen bijna alle ballen van de voet af. Het doelpunt van Axel vóór rust was weer typisch zo’n doelpunt wat we vorig jaar zo dikwijls meegemaakt hebben . Een voorzet van rechts waar de rechterspits van Axel absoluut niet aangevallen werd. Dit betekende de 1-0 en dat was ook de ruststand.

Na rust liep het ook niet zoals men zou willen. Lopen, lopen, lopen mét de bal tot ze hem verspeelden. Ook elkaar coachen was er niet bij en de samenwerking achterin was onder de maat. Ook de rugdekking ontbrak. Bij een verre uittrap van de keeper van de tegenpartij gaan ze veel te vaak samen het duel aan met de tegenpartij. Bij verkeerde timing of slecht raken lag het veld achter hen helemaal open.Vandaag was Kevin de enige die nog wel eens een enkele keer een goeie steekpass verzond. Siebe kon na een soort gelijke aanval als Axel voor rust, de 1-1 nog binnen schieten. Dat gaf nog wel enigszins hoop maar dat punt werd niet vastgehouden. Voor het einde schoot het kleine Axel spitsje zijn elftal naar de verdiende winst.

Axel JO 17-1 – IJzendijke /Oostburg JO17-1. Eindstand: 2-1

Ruststand   1-0

Doelpunt: Siebe

Bedankt weer voor dit korte verslag! Heb jij ook een verslag van jouw team? Stuur het naar website[at]svoostburg[dot]nl en wij zetten het op de site