JO17-2 wint laatste competitiewedstrijd tegen Terneuzen

S.V. Oostburg

Afgelopen Zaterdag ontving de JO17-2, Terneuzen JO17-3 op het Velterspark. Er stond niets meer op het spel in deze laatste wedstrijd van het seizoen en zo combineerde beide ploegen er lustig op los.

Verwarring

Er was hier en daar bij het begin van de wedstrijd wat verwarring. Waar sommigen dachten dat de thuisploeg gewoon in het rood-zwart speelden, was dit toch echt Terneuzen en speelde de thuisploeg in het lichtblauw.

Voortvarend

Oostburg/IJzendijke begon voortvarend aan de wedstrijd en kwam al vlug op voorsprong. Terneuzen zette na deze goal goed druk maar knap verdedigend werk hield hun van een goal af. Ook kwam een aanvaller van Terneuzen eens oog in oog met de keeper maar schoot recht in zijn handen en zo bleef het 1-0

Het spel ging tot aan de drinkpauze lekker op en neer. Hierna was Oostburg/IJzendijke niet helemaal scherp achterin waardoor een speler de bal laag kon binnenschuiven:1-1

Ondanks het warme weer kwamen beide ploegen regelmatig voor beide doelen. Zo kreeg Oostburg/IJzendijke een kans om een corner binnen te koppen maar vergat dit te doen en aan de andere kant bracht de Oostburg/IJzendijke keeper goed redding op een Terneuzense inzet.

Raak voor Terneuzen

Bij een volgende uitbraak was het wel raak voor Terneuzen: 1-2. Hierna was Oostburg/IJzendijke het even kwijt en kreeg Terneuzen kans om verder uit te lopen maar dit doelpunt bleef uit en daarop zag de thuisploeg kans om zich te herpakken. Via een mooie actie kwam de gelijkmaker op het bord: 2-2. Met deze stand gingen de ploegen rusten.

2e helft

De 2e helft gingen beide ploegen weer volop voor de winst. Het spel was lang niet altijd even goed maar de onvoorspelbaarheid maakte het voor de toeschouwers een leuke wedstrijd. Ondanks dat Terneuzen ook kansen kreeg, was het Oostburg/IJzendijke dat wederom op voorsprong kwam. Via een mooi schot waarbij de keeper van de bezoekers op het verkeerde been stond: 3-2

Na de drinkpauze ebte de krachten bij Terneuzen langzaam weg en kon Oostburg/IJzendijke verder uitlopen. Door een laag geplaatst schot werd het 4-2 en een andere inzet werd nog door de Terneuzense keeper gekeerd maar de afvallende bal werd van dichtbij hard binnen geschoten: 5-2

En zo zit het seizoen er op voor de JO17-2 dat op de 8ste plaatst eindigt in hun klasse met 9 punten. De doelpunten in deze wedstrijd werden gescoord door Tim Wijfels (3x), Lars Overmeire en Mohamed Mar.