Voetbalnieuws

Legendary S.V.O. en Blankenberge verdelen de punten en pinten

Een aantal jaren lag het veteranenelftal van de vereniging stil. Gistermiddag kwam daar verandering in. Onder leiding van Ger van de Voorde, Jurgen de Jonge en mede dankzij sponsor Jimmy vanAcker, was onze vereniging te gast bij Sporting Blankenberge voor een vriendschappelijke wedstrijd met een aansluitend buffet na afloop. Een mooi weerzien welke voor herhaling vatbaar is en naar meer smaakt.

Voorafgaand aan de wedstrijd was aan onze Instagram volgers gevraagd naar een leuke teamnaam. Er kon gekozen worden uit S.V.O. Vets, S.V.O. Ballstars, Legendary S.V.O of gewoon veteranen. Meer dan 50 keer werd er gestemd en werd het uiteindelijk Legendary S.V.O.

de Wedstrijd

Rond 14:30 werd koers gezet naar de Belgische badplaats. Bij aankomst op het mooie complex van Sport Vlaanderen bleek dat de verwachtingen hooggespannen waren toen er, tot hilariteit van velen,  ‘zeeuwse selectie’ op het indelingen bord te lezen viel. De wedstrijd zou zich afspelen op het nieuwe kunstgrasveld, welke er uitstekend bij lag.

Er was voor deze wedstrijd een mooie mix aan spelers bereid gevonden om aan te treden. (De selectie van Oostburg bestond uit: Robin de Waele, Jeroen Hertogh, Marty Bekooij, Erik Hengel, Dimitri Overmeire, Jurgen Hooreweghe, Ger van de Voorde, Jurgen de Jonge, Johan de Feijter, Erwin de Windt, Jethro Wijnja, Niek Maenhaut, Stefan Roche en last but not least mental coach: Willem). Na de nodige foto’s voor in het plakboek, werd er afgetrapt. De wedstrijd ging lekker gelijk op en lieten de vele oud-spelers zien dat ze het spelletje nog niet verleerd waren. Lang bleef de stand 2-3 voor Legendary S.V.O. Maar de mannen van Blankenberge prikte vlak voor tijd toch nog de 3-3 binnen waarmee de punten verdeeld werden.

Buffet

Na bijgekomen te zijn van de wedstrijd, werd er koers gezet naar het supporterscafé van Blankenberge, waar er een lekker buffet op de spelers stond te wachten en de geslaagde dag gezamenlijk werd afgesloten.

Via deze weg bedankt aan Sporting Blankenberge voor de gastvrije ontvangst, gezelligheid en de uitstekende organisatie. Jimmy, Ger en Jurgen bedankt voor het initiëren van de dag. En natuurlijk de (oud) spelers. Goed jullie weer te zien! Allen, tot de volgende keer!