JO11-3 met mooi en goed voetbal naar winst op Steen JO11-1

S.V. Oostburg

Zaterdag 5 mei, Bevrijdingsdag mocht de JO11-3 om 9.30 uur aantreden voor de wedstrijd tegen Steen JO11-1. Zij zijn mede koploper en de JO11-2 heeft er met 7-2 van verloren. Papa Jos gaat ons fluiten, Michiel komt het team versterken. Verder is er een bijzonder welkom voor de mama van Ryan die we door ziekte lange tijd hebben gemist als trouwe supportster.

Fel

Kas keept de eerst helft en de bezoekers mogen aftrappen. Met de boodschap: “direct fel erop” begint het team aan de wedstrijd. En er wordt ook direct fel op gegaan. De eerste minuten zijn we zeer aanwezig op de helft van Steen. Een eerst kans is er voor Ryan, maar die gaat jammer genoeg naast. Maar al snel volgt er een tweede kans. Met Michiel, Jesse en weer Michiel is het wel raak 1-0 Oostburg! Aanvallend blijft het goed lopen, er wordt goed naar elkaar getikt. Sen geeft een mooie pass op Ryan en weer net naast, jammer Ryan.

Als Steen het op onze helft probeert stuiten ze op de verdediging van Corne en Sem. Michiel voelt zich als een vis in het water op het midden veld en met zijn lange benen legt hij heel wat meters af. Zo kan hij weer naar Ryan passen en weer zit het Ryan niet mee, op de paal!. We blijven goed hangen op de helft van Steen en op nog geen 5 minuten tijd gaan we van 1-0 naar 2-0 aanval Arjen-Sen en Jesse! En van 2-0 naar 3-0 met de combinatie: Michiel-Sen – Jesse. Een zwakke aanval van Steen is voor Kas een makkie.

Sterker

Steen laat het er niet bij zitten, een corner gaat nog over de verdediging van Oostburg, maar terug in de aanval wordt het dan toch 3-1. Na de aftrap is het een lange bal van Michiel op Ryan en eindelijk kan Ryan nu wel scoren 4-1. Je ziet Steen denken wat gebeurt ons hier. Oostburg blijft sterker dan Steen, met goed combinatie voetbal, de jongens vliegen over het veld, mooi om te zien. Nu krijgt Sen de kans met een snelle uitbraak, jammer genoeg gaat zijn schot net naast. Ook Arjen krijgt een kans alleen op de keeper, maar deze red voor Steen. De tegenaanval van Steen gaat gelukkig voor ons naast het doel en als ze komen staan Sem en Corne ze al op te wachten en sturen de bal retour.

Net voor de rust nog een aanval van Steen die goed verdedigt wordt. Dan volgen nog twee corners voor Steen, het is druk voor het doel van Kas, lijkt wel een mieren nest en dan gaat ook tussen al die benen door de bal in het doel. We gaan rusten met een 4-2 voorsprong, omdat het warm is drinken we lekker even op het veld voor we aan de tweede helft beginnen.

2e helft

Arjen neemt het keepen  over van Kas en Jesse trapt af voor de tweede helft. Nu zien we een iets feller Steen wat de druk op Oostburg probeert op te voeren. Sem kan het vanachteren goed dicht houden. Arjen heeft het drukker dan Kas en krijgt een aantal ballen te verwerken maar red deze prima. Eindelijk komen we nu ook weer eens op de helft van Steen, wat even heeft geduurd. Via Ryan bal naar Jesse en bij het schot raakt de bal de speler van Steen, die de bal naast zijn eigen keeper ziet gaan. Jammer voor Steen, maar voor ons wel 5-2!

De tegenaanval van Steen wordt door Arjen goed gered. Na een verre uittrap kan Michiel de bal mooi naar Jesse passen en hoppa 6-2! Het spel blijft lange tijd gelijk op gaan met kansen voor Oostburg en kansen voor Steen. Soms lijkt het wel een flipperkast voor het doel van Arjen, waarbij de bal gelukkig iedere keer wel de goede kant op gaat en niet in ons doel.

Sem en Kas hebben het er maar druk mee. Een schot van de bezoekers wordt gelukkig door Arjen klem vast gevangen. Dan volgt er een opstandje met Corne en een speler van de bezoekers. Papa Jos fluit voor een penalty, wat door ons niet zo wordt gezien. Het wordt 6-3 voor Steen. Na goede uitleg van Jos snappen we waarom hij dit heeft gedaan. Een laatste kans in deze wedstrijd is voor Sen, helaas gaat zijn bal ver over het doel.

Maar wat een mooie, goede wedstrijd jongens, super om naar te kijken en van harte gefeliciteerd met deze overwinning! Op naar de derby op 19 mei tussen Oostburg JO11-02 en Oostburg JO11-3.