JO11-3 aan kop na midweekse topper tegen Terneuzen

Op een natte doordeweekse avond mocht een effectief JO11-3 zich opmaken voor de topper tegen VV Terneuzen JO11-2. Hieronder een uitgebreid verslag.

Terneuzen staat derde met vijf punten achterstand. Wanneer wij winnen dan kunnen zij ons niet meer inhalen, maar bij verlies zou het nog wel eens spannend kunnen worden de laatste twee speelronden. Ook Hontenisse/SDO’63 en Corn Boys doen nog mee om de titel ‘herbstmeister’ maar na gisteravond kunnen zij enkel nog maar op gelijke hoogte komen. Wij hebben in onze laatste wedstrijd tegen IJzendijke aan één punt voldoende om definitief onszelf winterkampioen te mogen noemen.

Zoals gezegd was het een zeer natte avond en onderweg waren de spelers er nog altijd niet zeker van of de wedstrijd wel door zou kunnen gaan. Aangekomen in Terneuzen troffen wij echter een fantastisch speelveld aan, iets waar wij in Oostburg alleen maar van kunnen dromen. Sinds deze zomer heeft VV Terneuzen een prachtig nieuw hoofdveld van kunstgras en eerlijk is eerlijk, het ziet er fantastisch uit en de jongens hebben tijdens of na de wedstrijd geen moment geklaagd over dit veld. Jesse gaf achteraf aan dat hij het lekker vond om erop te spelen maar echt gras heeft toch zijn voorkeur. Hij wist niet goed waarom maar het voelt gewoon fijner. Toch was iedereen het erover eens dat ondanks wij voetballers liever op echt gras spelen, kunstgras heel erg handig kan zijn met ons klimaat.

Effectief

Dan de wedstrijd. Oostburg kwam goed uit de startblokken en probeerde direct druk te zetten op Terneuzen. Deze druk hebben de ‘verzopen katjes’ bijna de hele wedstrijd volgehouden. Wat een energie en een drive hebben onze spelers toch, leuk om te zien. Na de 0-2 ging de voet pas van het gaspedaal maar gevaarlijk is Terneuzen daarna niet meer geweest. De trainer van Terneuzen gaf ook aan dat daar precies het probleem van Terneuzen ligt, het ontbreken van een echte afmaker. Oostburg is daarentegen niet afhankelijk van een spits, scoort de ene speler niet, dan scoort de ander wel. Behoorlijk effectief dus. Wij hebben in een selectie van 8 spelers, maar liefst 7 doelpuntenmaker die wekelijks hun doelpuntjes meepikken. Enkel onze keepers scoort minder vaak..

Roulatie

Waar de trainer normaalgesproken iedere wedstrijd in de rust rouleert in posities van de spelers om iedereen te laten proeven aan verschillende plekken op het veld werd in deze topper gekozen voor een vaste opstelling gedurende de hele wedstrijd. Kas, onze beste keeper begon op doel en Sem stond laatste man. Sem groeit ondanks dat hij in de spits ook regelmatig scoort, de laatste weken uit tot onze beste speler. Als laatste man brengt hij rust en heeft hij inzicht, overzicht en een goede inspeelpass. Daarnaast is hij heel sterk in de duels. Een genot om hem te zien spelen. Voor Sem had de trainer twee stoppers gezet, Corné en gastspeler Sam. Corné is met zijn loopvermogen overal te vinden op het veld en zorgt dat hij altijd op tijd weer terug is op zijn positie want ook hij is verdedigend erg sterk. Ook Sam blijft altijd erg koel in de verdediging en heeft een goede inspeelpass.

Loopvermogen

Op het middenveld stonden vandaag van links naar rechts Jesse, Arjen en Ryan. Jesse was vandaag ons goudhaantje. Jesse die gisteren pas negen is geworden heeft een neusje voor de goal en was er vandaag twee keer als de kippen bij om een afgeslagen bal binnen te schieten. In de eerste helft knalde hij de bal hoog in het doel na een lage voorzet van Ryan. Ryan is al weken op rechts een ware plaag voor zijn tegenstanders. Zijn loopvermogen en zijn goede voorzetten zorgen steeds voor gevaar. Zo ook vandaag. Oostburg heeft drie kansen gekregen en scoorde er hiervan dus twee. De 0-1 kwam voort uit een strakke lage voorzet van Ryan die niet goed werd verwerkt door de keeper. Het was voor Jesse dan ook een koud kunstje om de liggende keeper te passeren met een hoog schot. Een paar minuten later kreeg Jesse een steekbal van de eveneens heel sterk spelende Sen maar Jesse kreeg nu de bal helaas niet langs de keeper. Sen blinkt wekelijks uit met zijn loopvermogen. Hij stond vandaag in de spits maar liep ook keer op keer gaten dicht die de verdedigers en middenvelders lieten vallen. Wat een werklust!

Nuttig

In de rust wisselden we van Keeper. Arjen die de eerste helft goed speelde en weer als een beest tekeer ging, kwam op doel te staan en Kas nam de positie van centrale middenvelder over. Helaas heeft Arjen maar één goede redding hoeven plegen en was het wel erg koud op den duur maar hierdoor kon Kas ook nog wel een helft zijn energie kwijt. Gelukkig maar want net als zijn tweelingbroer heeft Kas longen van twee paarden. Kas wordt weliswaar iedere week beter als keeper, als middenvelder is hij vaak heel nuttig met mooie steekballen en tomeloze inzet.

Complimenten

Inzet was vandaag het codewoord en hiermee heeft men ook gewonnen vandaag. In de tweede helft was het hard werken, werd er af en toe heel leuk gecombineerd en de enige kans in deze helft werd wederom benut door Jesse. Weer was het Ryan die op rechts een harde lage voorzet gafdie niet goed werd verwerkt door de keeper. Jesse stond wederom op de juiste positie om de losgelaten bal in het doel te schieten.
Een compliment voor het team, ook de ouders van Terneuzen hadden een leuk team van Oostburg zien spelen, goed gedaan!