Net geen gelijkspel voor JO11-3 tegen Koewacht

S.V. Oostburg

Zaterdag 14 april 2018, 9.45 uur vertrekken we richting Oost Zeeuws Vlaanderen, naar Koewacht. Het is zonnig weer en lekker voetbal weer. Kas keept de eerste helft van de wedstrijd, Sem zal de tweede helft voor zijn rekening nemen.

Druk

Ryan trapt af en direct wordt er druk gezet van Koewacht. We komen er moeilijk van af, maar Sem kan de bal eindelijk weg werken. Het is Ryan die het eerste schot op de keeper mag lossen, maar deze vangt de bal. Koewacht blijft druk zetten en in de aanval, ze blijven op onze helft hangen, een stugge ploeg. De corner van Koewacht wordt door Sem goed weg gewerkt. Gelukkig gaat een schot op doel van Koewacht naast. In de tegen aanval is het de combinatie Jesse naar Sen, schot Sen in het zijnet van Koewacht! Jammer, maar goed geprobeerd!

De corner van Koewacht verdwijnt in onze verdediging. Een snelle tegen aanval door Corné volgt ,maar de keeper staat goed en vangt helaas de bal. En zelfs een vrije trap van Jesse direct op de goal wordt door de keeper gepakt. Aan de andere kant is het Kas die ons twee keer goed van de nul houdt. De tegenaanval van Koewacht stuit op het verdedigende duo Sem en Corné, die beiden goed afstoppen. Zo gaat de tijd verder, aanval Arjen, naar Ryan, op de keeper. De tegenaanval van de thuisploeg is eigenlijk niet zo mooi, maar zit wel, een slap rollende bal maakt 1-0! Jammer, kopjes naar boven en we trappen opnieuw af.

Kansen

Direct is het Ryan die alleen op de keeper kan gaan, maar de keeper redt weer. Arjen blijft achter iedere bal aan gaan en heeft een aantal keer de buit te pakken. De mooie corner van Corné wordt door de voet van Arjen geraakt, maar net te zwak om het doel te bereiken, weer een mooie kans. Maar we krijgen een tweede kans en die is wel raak: Sen, keeper en de bal terug en het is Jesse die de 1-1 binnen schuift. Een laatste kans van Arjen op Sen, Sen op de keeper, jammer weer goed geprobeerd. We gaan rusten met de 1 -1 stand op het bord.

Tweede helft

De tweede helft is het Sem die ons doel gaat verdedigen en Kas de plaats inneemt van Sem. Koewacht trapt af en een directe aanval volgt. Sem vangt de bal netjes op. Aan de andere zijde is het is Corné, die een korte corner op Jesse neemt, maar de verdediging tegen komt van Koewacht. Een snelle tegen aanval van Koewacht met een schot van afstand gaat gelukkig voor ons, naast. Een tweede aanval vliegt net over de goal, 2 corners gaan gelukkig verloren in onze verdediging!  De corner genomen door Sen gaat daarna weer in Koewacht verdediging verloren. En Kas kan een corner weg koppen. Het blijft spannend en wachten op een doelpunt, maar door wie?

Onze kansen komen ook terug: Ryan schot zijkant buitenkant paal, Jesse naar Arjen, net zijn voet er niet tussen, corner Corné in de verdediging. Aanval via Sen naar Ryan, Ryan mist net het doel. Een tegenaanval van Koewacht volgt, man alleen op Sem, Sem komt goed uit, maar de bal rolt door en 2-1. Wat een geluk voor Koewacht en pech voor onze jongens!

Slot

De laatste 5 minuten wordt er goed op gejaagd, vormen Corné en Arjen een goed blok. Krijgt Ryan weer kans voor schot op goal, maar weer de keeper die red. Kan Corné nog uit een corner van Jesse koppen maar ziet zijn bal net over gaan. Twee aanvallen van Koewacht wordt door Sem goed opgevangen. Dan fluit de scheids deze mooie wedstrijd af, die eigenlijk een gelijk spel zeker had verdient!

Goed gewerkt en gevoetbald jongens, jammer dat jullie niet meer geluk hadden.