Oostburg JO11-3 neemt 3 punten mee uit Axel en van Axel JO11-3

Zaterdag 4 november 2017 vertrok de JO11-3 om 9.00 uur richting Axel voor de wedstrijd tegen Axel JO11-3.  Bedankt weer aan de meereizende reporter en supporters voor een uitgebreid verslag:

Corné is een weekendje weg, dus we spelen 7 tegen 7. Sem zal deze wedstrijd keepen. Diryke mag de aanvoerdersband om.
De eerste helft keept Sem, wel tegen de zon in. Na een zeer korte opwarming is het Diryke die mag aftrappen en we zijn begonnen op een slecht liggend veld. Axel verovert de bal en gaat in de aanval maar stuit op onze verdediging een tegen aanval resulteert voor ons in een corner die Jesse neemt. Mooi strak genomen maar helaas in de verdediging van Axel. Een tegen corner van Axel wordt door Arjen goed buiten gewerkt. In goed samen spel wordt er verder gevoetbald en zien we een combinatie van Ryan naar Diryke, maar die treft net de keeper. Jammer maar goed geprobeerd! Als Jesse een bal mooi kan voorgeven op Ryan is het weer de keeper van Axel die in de weg staat. Een snelle tegen aanval van Axel is onhoudbaar voor Sem en wel raak, het staat 1-0. Een tweede aanval van Axel wordt door Sem goed gered. Als na goed samen spel Ryan alleen op de keeper kan afgaan is het wel raak : 1-1! Een aanval van Axel wordt weer gestopt en een tweede kans voor Rayn gaat helaas naast. Als Axel weer een corner mag nemen is het Sem die de bal goed vangt. Sen kan in de aanval en helaas gaat zijn schot ook op de keeper van Axel. Een tweede schot van Sen gaat net naast, we blijven op de helft van Axel en na de tweede kans voor Diryke is het wel raak en staan we voor met 1-2! Twee tegen aanvallen van Axel worden door Sem goed van de lijn gehouden! We zien een aanval recht over het veld van Jesse net naast het doel gaan. Wat krijgen we een kansen, helaas gaan ze net over of naast. Na een hands bal van Axel mag Jesse een vrije trap nemen op een zeer mooie plaats, voor het doel en raak: 1-3 dit is ook de rust stand.

De tweede helft neemt Kas het keeperswerk over van Sem, die de verdedigende taak weer op zich gaat nemen. Axel trapt af en direct zet Oostburg druk. Een kans van Ryan beland in de armen van de keeper. Weer volgen er vele kansen voor Oostburg wat domineert, maar gaan helaas naast of over. Een twee tal corners voor Axel worden goed weg gewerkt. Sen ziet een schot naast gaan, maar als de keeper slecht uit schiet ziet Arjen wel zijn kans en schiet de 1 -4 binnen! Een aanval van Axel wordt door Sem goed verdedigd. De tegenaanval van Oostburg met schot van Arjen gaat net weer naast, net als de corner die over het dak van het doel vliegt. Een schot van Axel wordt door Kas en Sem gestopt! Axel laat het er ook niet bij zitten, na diverse kansen van onze kant is het nu raak voor Axel 2-4! Even zijn we de kluts kwijt en ook de 3-4 staat binnen een minuut op papier! Kom op Oostburg! We proberen opnieuw te voetballen en zien resultaat. Sen treft eerst nog de keeper, net als het schot van Jesse maar dan is het toch raak en staan we weer 3-5! Na nogmaals een hands bal van Axel kan Sem een verre vrije trap naar voor geven. Jesse kan alleen op de keeper af maar de bal gaat weer naast. Spannende laatste minuten gaan in: aanval Axel op Kas die red en in de tweede redding is het Sem die de bal weg kan schieten. Een laatste aanval van Axel gaat gelukkig voor bij het doel van kas. Gelukkig blaast de scheids af en zijn de drie punten een feit! Corné we hebben je wel een beetje gemist in de verdediging hoor.