JO11-3 met dubbele cijfers langs Biervliet/Hoofdplaat JO11-1

S.V. Oostburg

Vanuit een zonnig maar winderig Oostburg begon de JO11-3 om 10.00 uur aan de wedstrijd. Papa Jos zal de wedstrijd in goede handen leiden. Kas zal het doel in de eerste helft verdedigen. Hieronder weer een uitgebreid en leuk verslag:

Vanaf de start

Biervliet / Hoofdplaat trappen af, maar wij zitten er als Oostburg zijnde direct boven op. In de tegen aanval schiet Arjen de bal tot corner voor Biervliet / Hoofdplaat, gelukkig vliegt de bal voor bij het doel van Kas. In een goed samenspel tussen Jesse, Sen en Ryan, is het ten slotte Arjen die de 1-0 scoort! De tegen aanval van Biervliet / Hoofdplaat wordt goed af gestopt, Ryan en Sen kunnen weer op pad, het is Sen die het vanaf links probeert en de bal achter de keepster ziet gaan 2-0!

Gelijkopgaand

De aftrap en tegenaanval van Biervliet / Hoofdplaat is snel, verdediging machteloos: 2-1. Het blijft gelijk opgaan, maar wat we zien is een goed samenspelend en doortikkend Oostburg! Biervliet / Hoofdplaat krijgt kansen, maar de bal gaat naast. Toch hebben ze blijkbaar moeite met de twee kleuren rood op het veld en zij beslissen om met witte hesjes verder te spelen. Een goede time out voor ons want door een mooi voorzet van Ryan is het Jesse die scoort: 3-1. Een tweede foutje achter in en het is Ryan die raak schiet: 4-1.Een hard schot van Biervliet / Hoofdplaat word koelbloedig door Kas gestopt.

Samenspel

Wat levert het veel op als je goed samen speelt! Ryan mag een corner nemen en het is Sem die de bal achter de keepster kopt!. Na lang oefenen eindelijk raak: 5-1! Toch laat ook Biervliet / Hoofdplaat ons niet met rust, maar zij hebben minder geluk dan ons. Ook Corne laat zien wat hij kan, mooie assist op Jesse 6-1. De tegenaanval is weer snel en toch onthoudbaar: 6-2, maar dit is nog niet de rust stand want we gaan de rust in met een 7 -2 voorsprong. Het is Jesse met een mooie indraaiende bal.

Tweede helft

Het is ook Jesse die zal keepen in de tweede helft, Kas neemt zijn plaats in het veld in. Voor Jesse schijnt de zon nu ook in zijn ogen. Nu begint Biervliet / Hoofdplaat sterk aan de tweede helft. Een corner voor bij het doel en een tweede bal wordt door ons ook goed weg gewerkt, daar zorgt stofzuiger Sem wel voor. Na een opgooi bal door papa Jos is het Biervliet / Hoofdplaat wat een schot kans krijgt maar Jesse vangt de bal netjes. Wij gaan verder met ons goede samen spel: Ryan, Kas en Corne op de lat! Maar na een mooie voorzet van Ryan is het voor Corne nu wel raak: 8-2! Het geluk is helaas niet bij Corne gebleven want hij ziet op een minuut tijd zijn bal twee keer op de doellat van de keepster van Biervliet / Hoofdplaat gaan. Zo jammer, maar zo goed geprobeerd!

Een goede dag

De tegenaanval is weer snel, Jesse uit de goal, Sem probeert de bal nog met een sliding tegen de houden, maar helaas wordt het 8-3. Jammer, maar we staan voor, ook Corne probeert het eens met een kopbal na een mooie voorzet weer van Ryan. Maar het wordt goed gemaakt. Sen via Corne, Corne op Ryan, alleen op de keepster en rustig: 9-3! Wat een goede dag vandaag. Waar Biervliet / Hoofdplaat de bal voorbij of over het doel ziet gaan, zijn wij preciezer en werken goed af. Voor het fluitsignaal is het Arjen op assist van Ryan die de dubbel cijfers pakt: 10 – 3.

Een mooie wedstrijd, goed samenspel en jongens wat levert het op: blije gezichten en de winst! Met dank aan Johanan, Jos, de supporters en de kantine dames!