JO12-3 domineert tegen Vogelwaarde van begin tot einde: 7-0

S.V. Oostburg

Nadat de wedstrijd van vorige week werd afgelast, een oefenpartij tegen Biervliet op maandagavond, mogen we vandaag aantreden tegen Vogelwaarde. Er wordt afgetrapt om 11.15 uur, we zijn compleet en papa Jos fluit.

Compleet

Omdat we compleet zijn hebben we nu drie wissels: Jesse, Chai en Senne beginnen hier de eerste 15 minuten in. Quinten keept de eerste helft, Vogelwaarde trapt af. Direct is er druk en overwicht op het helft van Vogelwaarde. Sen schiet de eerste bal op de keeper, een schot van Arjen gaat net naast. Er volgt goed samen spel: Kas – Sen net voor doel langs, een volgend schot van Sen wordt door de keeper voor de lijn gered. We blijven druk zetten en dan is het wel raak pass Arjen naar Sen 1-0.

Vogelwaarde komt niet op onze helft, daar zorgen Sem, Senna en Kevin wel voor. Corner voor ons, genomen door Sen, Arjen pakt de bal met zijn hak en bal erin 2-0! Aftrap Vogelwaarde het is het enige wat we kunnen melden in deze wedstrijd. Voorzet Jessy naar Sen, op de paal, in de rebound kan Kas nog een schot op de keeper wagen. De broers van Veen zijn goed op dreef, spelen goed samen en nemen Senna ook mee in hun spel. Sen naar Kas, corner voor Sen maar Vogelwaarde werkt deze weg. Time out.

Time out

Na de time out direct een keeperswissel bij Vogelwaarde, weerhoud onze jongens dit van te scoren?  Arjen, Sem en Senna staat nu in de wissel, dat betekent dat Jesse, Chai en Senne het veld betreden. Weer zijn wij aan de bal Chai pass op Senne, schot op de keeper. Dan krijgt Vogelwaarde een kans en volgt het eerst schot op doel, maar de bal gaat naast. Na de uittrap van de keeper komt Vogelwaarde er weer niet uit. Schot van Jesse op de keeper, Chai krijgt nu de kans om te schieten, helaas te zacht en de keeper pakt de bal. Vervolgens is het Senne die een kans van ver waagt. Ook Kevin is goed bezig en houd het van achter goed schoon.

De kansen van Oostburg zijn niet van de lucht alleen staat de keeper in de weg; Chai van ver, keeper red, Senne naar Kas schiet naast. Kas geeft een bal mooi voor maar er staat niemand van Oostburg. Als Jesse de corner neemt vliegt ook de pion mee, bal gaat over. Voor we gaan rusten is het Chai die het van ver aanlegt op de keeper, in de rebound schiet Jesse de bal over. Rust 2-0!

Mooi

De tweede helft keept Kas en Chai, Kevin en Sen staan in de wissel. Na de aftrap van Oostburg is het Arjen die de keeper de bal ziet pakken en ook Jesse die het van ver probeert. Arjen krijgt alle kans het veld over te steken, probeert zelf te schieten maar de bal gaat naast het doel. Corner van Jesse: Senne staat precies goed en tikt de bal mooi binnen 3-0! De verdediging van Oostburg sluit alles af en Vogelwaarde krijgt geen kans. Quinten en Arjen proberen het eens van ver, helaas gaat de bal bij beide over!

Corner van Quinten in de handen van de keeper, het blijft een schiettent voor het doel van Vogelwaarde. Maar er staan een aantal benen in de weg om een doelpunt te maken. Dan komt er een mooi schot van Sem, de bal draait mooi in de rechter boven hoek en het staat 4-0! Vervolgens kan na de aftrap Sem ook nog een mooie pass op Arjen geven en het staat 5-0! Voor de tweede time out nog een uitbraak en opleving van Vogelwaarde, het eerste schot wordt door Kas weg getikt het tweede pakt hij tussen zijn benen! Time out.

Samenspel

Na de time out staan Jessy, Quinten en Senne in de wissel en voetbalt Vogelwaarde met een man minder. Een speler is het niet eens, loopt weg en schopt zijn schoenen uit. Senna kan de bal voorgeven op Arjen, Arjen schiet bal over. De volgende kans is voor Senna die de bal van Sen krijgt, net te weinig kracht, keeper red. Ook Kevin krijgt een schiet kans op goal, bal buiten, corner genomen door Sen gaat in de verdediging van Vogelwaarde. Senna kan ook Jesse bedienen, maar de bal gaat ook zacht op de keeper! De volgende voorzet komt van Chai en nu kan Jesse wel raak schieten, het staat 6-0! Kansen blijven komen, er is geen tot weinig tegenstand van Vogelwaarde.

Goed samenspel: Senna > Sen, bal over het doel, Chai > Jesse, alleen spelen bal op de paal. Zo tikken de laatste minuten weg waarin Chai van ver op de keeper schiet, keeper bal lost laat en Jesse het probeert , keeper bal vast. Een corner genomen door Sem zeilt net voor het doel langs. Nog een laatste wissel: Arjen / Jesse en Sem in de wissel, bal voor Senne en die schiet zijn tweede van de morgen binnen 7-0! Als Chai uit valt met pijn aan zijn voet, is het Sem die nog mag in vallen. Zijn schot van ver beland op de lat de laatst poging van Sen gaat ver naast. Dan fluit Jos af en zijn de drie punten binnen!

De ouders en fans zagen goed samen spel, mooi voetbal en veel kansen, goed gedaan jongens!