JO12-3 wint laatste wedstrijd voor winterstop tegen de meiden van Sluis JO12-2: 6-2

S.V. Oostburg

Zaterdag 8 december 2018, het is stormachtig, windkracht 7, op het Velterspark, maar de wedstrijd gaat door. Chai en Senne zijn er niet bij, er wordt met 1 wissel gespeeld en papa Jos fluit de wedstrijd. Arjen begint in de wissel, Quinten keept de eerste helft.

Respect voor de dames

Sluis trapt af terwijl de wind zijwaarts over het veld raast. Gelukkig is het wel droog. We hebben tijd nodig om op gang te komen, de eerste 10 minuten blijft Sluis op onze helft hangen. Er wordt regelmatig eens uitgehaald door de dames, maar gelukkig niets raak. Dan is het Kevin die de bal mee kan geven aan Sem, die helaas de keepster de bal ziet pakken. Senna is ook lekker op dreef en stoort de Sluisse dames in hun aanval. Toch is het eerste doelpunt voor Sluis, gaat de bal eerst nog in het zijnet, de tweede bal is wel raak 0-1.

Veel ballen gaan over rechts, vanaf Verdegem gezien, terwijl er links veel meer ruimte ligt. Helaas zien de heren van Oostburg dit nog niet. Kevin heeft het niet makkelijk tussen de meiden van Sluis, maar kan Sem de bal toch mee geven, die schiet helaas over. Arjen is in strijd met een ‘meid’ die een kop groter is dan hem. Het levert hem toch een corner op, genomen door Sen. De bal draait er mooi in één keer in: 1-1. Voor de time out mag Sem het nog één maal met de meiden om de bal vechten.

Jongens domineren

Na de time out zijn het toch de jongens die gaan domineren op het veld. Arjen gaat na de aftrap alleen op pad en schiet in het zijnet. De tegenaanval van Sluis wordt door Jesse goed weg gewerkt. We zien goed samenspel van de jongens. Kas wil de bal goed voor schieten maar de wind blaast deze een andere richting uit. Een schot van Sluis wordt door Quinten goed gepakt. Arjen schiet nu op de keepster en in de rebound haalt Sem uit, maar een speelster van Sluis staat in de weg.

De volgende kans is ook voor Sem die in de spits staat, op aangeven van Jessy maar de bal vliegt over. De corner door Sem genomen, zeilt net over een tweede corner beland op de keepster, maar in de rebound is het Jessy die met links wel raak schiet 2-1. We blijven domineren, schot Arjen over. Maar als Senna in bal bezit komt en het van ver probeert is het voor hem ook raak; 3-1. Super Senna! Met deze stand gaan we rusten.

Oostburg loopt verder uit

Na de rust, vrolijke koppies die terug het veld op komen, Kas in keeperstenue en Quinten in spelers outfit. Senna mag aftrappen. Corner voor Jesse, die beland voor voeten van Kevin, maar die schiet hard over. De meiden van Sluis halen uit, maar Kas red gelukkig voor ons twee maal goed. Terug Oostburg in de aanval, een corner van Sen gaat het zijnet in. Corner Jesse, Quinten vanuit de draai naast. Er wordt weer goed samen gespeeld: Jess- Senna-Quinten, bal gaat hard voorbij. Als Kas per ongeluk de bal vastpakt na aanspelen, mag Sluis een vrije trap nemen, gelukkig is Kas klemvast op het harde schot van Sluis.

De tegenaanval wordt in gezet, Sem met een mooie assist op Jesse; 4-1! En we gaan verder met goed samen spel. Sem – Jesse – Quinten, corner van Sem hard voorbij het doel. Nogmaals Oostburg aan de bal: Sem – Jesse – Sem en die scoort 5-1! Helaas geeft de combinatie Arjen, (tussen drie meiden bijna verplettert) – Sem- Jesse geen doelpunt op, maar weer goed samen gespeeld.Net voor de 2etime out krijgt Sluis een corner, de bal stuitert voor Kas zijn neus en gaat over hem binnen: 5 -2.

Oostburg krijgt nog veel kansen

De laatste 15 minuten gaan van start met de aftrap van Sem. Direct druk zetten, Jesse naar Arjen, net naast. Arjen naar Jesse, schiet in het zijnet. Een directe bal van Sen gaat ver over. Zo blijven we aan de bal en lijkt de wind wat met ons mee te zitten. Een snelle uitbraak wordt door een “vliegende “Arjen gestopt. Sem probeert de keepster van ver onder vuur te nemen, maar helaas naast.

Hij kan ook van ver een bal voor geven, die leid tot een corner door Sem genomen, maar de bal draait uit. Sluis krijgt een kans tot aanval, maar leid bal verlies. Jesse – Arjen, corner voor Sen een indraaiende bal die net te kort is voor Jesse om in te tikken. Jesse probeert het daarna eens allen maar zijn schot gaat over. Ook Kevin mag het gevecht om de bal aan gaan, maar is niet bang van de dame van Sluis en zijn actie levert de bal weer op. Zo  blijven we aanvallen en goed verdedigen.

Allemaal  willen we het wel eens proberen schot op doel: Sen, Quinten, Jesse, Sem maar de bal gaat er niet in. Wel uit de tweede corner die Sem dan mag nemen, een mooie indraaiende bal direct op het doel; 6-2! Een mooie uitslag voor de laatste wedstrijd voor de winterstop. Allemaal hard gewerkt jongens, goed samen gespeeld, lekker gevoetbald! Tot volgend jaar, fijne feestdagen en een goed sportief nieuw voetbaljaar!