J012-3 verliest in laatste minuten van Hontenisse JO12-1

S.V. Oostburg

Zaterdag 30 maart, een zonnige zaterdag wordt er om 10.45 uur verzameld in de kleedkamer en wordt de opstelling bekend gemaakt voor de wedstrijd tegen Hontenisse JO12-1. Dit zijn echte 12 jarige te zien aan lengte en lichaamsbouw. Sen is uitgeleend aan de JO12-1 en speelt in Goes. Papa Jos fluit, Chai en Senna staan in de wissel, Quinten keept de eerste helft.

Kansen

Hontenisse trapt om 11.15 uur af. De eerste minuten is het kijken hoe komen we door de verdediging van Hontenisse. Een in dribbel van Hontenisse wordt goed weg gewerkt door de verdediging van Oostburg. De eerste bal van ons op de helft van Hontenisse gaat te hard en de keepster red. De tegenaanval volgt, maar Sem kan een harde bal schieten en zo Jesse bereiken, weer red de keepster van Hontenisse.

Een korte uitspeelbal van de keepster van Hontenisse wordt onder schept door Jesse, maar hij schiet net naast! Senne probeert het eens van ver, maar ook deze bal vliegt over. Een snelle uitbraak van Hontenisse, Sem krijgt jammer genoeg de bal niet op tijd weg, speler van Hontenisse tikt de bal simpel binnen 0-1. Chai en Senna mogen er nu in voor Kas en Senne. Hontenisse krijgt nu twee kansen achter elkaar om te schieten op doel, maar Quinten red . Net voor de time out kunnen we aansluiten Jesse aan de bal, mooie voorzet op Arjen en raak 1-1!

Onder de indruk

Na de nieuwe aftrap kan Chai de bal voor geven, komt in de verdediging terecht en in deze rebound schiet Senne net over. Jesse en Jessy mogen nu in de wissel. We zijn nu gewend aan de lengte van de spelers van Hontenisse en proberen met wat duw en trek werk toch de bal te veroveren. Een indribbel van Hontenisse wordt goed weg gewerkt door Kevin. Zo kan Arjen er vandoor> Chai schot op keepster. We blijven kansen creëren: Arjen> hoge bal Sem> schot over Senne. Kas van ver, wordt een corner door Kas genomen, bal naar Sem > Arjen en weer de keepster die in de weg staat. Sem en Arjen gaan nu in de wissel, dat betekent dat Jesse de verdediging overneemt.

Toch onder de indruk van de grote nummer 13, krijgt deze de ruimte om te schieten en het staat 1-2. Na spel hervatting een vrije trap voor ons door een grove overtreding op Senne. Helaas kunnen we er geen gebruik van maken want de keepster red weer. Kevin is niet bang om de duels aan te gaan en legt heel wat meters af om Hontenisse te stoppen in hun aanval. Net voor rust red Quinten nog een schot van Hontenisse, schiet hij de bal ver uit en schiet Chai net over! We gaan rusten met 1-2 achter.

Samenspel

Chai en Senne beginnen in de wissel, Kas keept de tweede helft, Quinten komt in het veld. Jesse trapt af en het eerste schot op doel is van Sem, keepster red. De snelle tegen aanval is niet te houden 1-3. Aftrap op nieuw van Jesse > Arjen en deze kan wel raak schieten 2-3. We zijn terug in de wedstrijd. Een in dribbel op onze helft voor Hontenisse wordedt goed weg gewerkt. Er wordt hard gewerkt, de jongens zijn feller hebben er weer vertrouwen in. Met goed samenspel en durf, schiet Arjen van ver de 3-3 in!

Hontenisse is nu wel even onder de indruk, maar blijven het ook proberen, Kas red. Een verre uittrap van Kas > Jesse alleen op de keepster alle ruimte maar schiet de bal toch naast, dat is jammer. Kevin blijft zich ook vast bijten in de tegenstanders en dat levert meestal bal winst voor ons op. Ook Chai durft het duel aan te gaan met een meisje. Een vrije trap door Sem genomen gaat helaas in de verdediging verloren. Goed samenspel onderling levert nog een kans op voor Jesse voorzet naar Arjen, op de paal, wat een pech! Time out.

Fel

Sem en Jessy gaan even in de wissel. Een vrije trap voor Hontenisse na spel hervatting door hands van Arjen. Gelukkig gaat het schot naast. Dan is het onze beurt om in deze wedstrijd op voorsprong te komen: Chai > Arjen in super vorm van ver: 4-3! Ik als moeder zou de tijd wel willen voor uitdraaien voor de jongens. Quinten haalt uit van ver na veroveren van de bal, helaas naast. Jos besluit tot een scheidsrechterbal na een blessure op een speler van Hontenisse.

Arjen blijft fel in deze wedstrijd , schiet van ver op de keepster. Een aanval en schiet kans van Hontenisse betekent 4-4. Jesse en Jessy staan nog in de wissel. Een in dribbel bal van Quinten wordt door Hontenisse verdedigt. Arjen kan passen naar Senne maar de keepster is ook in super vorm en laat niet door. De laatste minuten gaan in aanval Hontenisse, hoge bal, over Kas 4-5! Kunnen we nog gelijk komen, de jongens werken er hard voor. Jesse> Senne> Senna sleept er een corner voor ons uit. Sem neemt de corner maar gaat in de verdediging.

Jos fluit af en Hontenisse neemt de punten mee. Wat een spannende wedstrijd die eigenlijk gelijkspel had verdiend!

Dank weer aan de vaste supporter van de JO12-3 voor dit leuke verslag! Ook een verslagje geschreven? Stuur het naar website@svoostburg.nl en wij zetten het op de website.