JO12-3 wint spannende wedstrijd tegen Terneuzen JO12-2: 3-4

S.V. Oostburg

De wedstrijd tegen Terneuzen JO12-2 was spannend tot de laatste minuut, maar we nemen de punten mee: 3-4!

Voor de trouwe lezers is dit voorlopig het laatste verslag van deze competitie. We vertrekken zaterdag 25 mei om 9.25 uur richting Terneuzen in de regen, voor de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. We missen Senne, verder zijn we weer compleet. Terneuzen heeft met 2 JO13 spelers ook een compleet team! Bij aanvang wedstrijd is het gelukkig droog.

Quinten keept de eerste helft, Sem en Sen beginnen in de wissel. Kas trapt af. Terneuzen is de eerste 10 minuten veel op onze helft te vinden en het duurt even voor we in ons spel komen. Dan is de eerste kans voor Arjen, vrij op rechts, voorzet Chai staat vrij voor doel, maar schiet jammer genoeg over. Een tweede kans volgt voor Jesse, die lopt de bal net over het doel. Nu zijn wij meer op de helft van Terneuzen te vinden. Kans en schot voor Terneuzen wordt door Quinten gered.

Sen komt voor Kevin in het veld, Sem voor Jessy. Een tweede schot op doel van Terneuzen wordt door Quinten goed over getikt. Een corner van Terneuzen gaat gelukkig voorbij ons doel. Dan is het weer onze beurt, Arjen weg, voorzet Jesse te gehaast genomen en schot vliegt naast het doel terwijl er zo veel ruimte was. Aanval Terneuzen, speler alleen op Quinten af, maar Arjen snel schuift de bal weg .Zo volgen voor beide teams enkele kansen. Na een terugspeel bal van speler Terneuzen op eigen keeper ontstaat er verwarring bij de scheidsrechter en spelers van Oostburg. Arjen gaat wel met het spel gewoon door en tikt de bal zo binnen: 0-1, want de scheids keurt het doelpunt niet af!

Kas en Jesse beginnen na de hervatting in de wissel. Aftrap van Terneuzen, bal terug bij Oostburg. Via lange bal van Sem, bal naar Sen, voorzet bij Chai en die schiet nu beheerst raak: 0-2! Een tweede kans voor Chai gaat net naast!  Corner van Sem gaat voorbij het doel. Tegen aanval van Terneuzen, waarbij de bal één keer uit rolt en de tweede weer goed gered wordt door Quinten. We proberen goed samen te spelen en kansen creëren. Vrije trap na overtreding op speler Terneuzen gaat in de muur. Aanval met schot Sen gaat hard voorbij het doel. Senna speelt ook een goede wedstrijd, durft aan te vallen en spelers aan te pakken.

Arjen en Chai gaan nu even in de wissel. We proberen voor een derde doelpunt te gaan met Sen – Jesse – Sen schot op de keeper. Tegen aanval van Terneuzen gaat dan voor ons gelukkig ook ver over. Met een soort van schiet tent wordt de keeper van Terneuzen belaagt: 2x Jesse en 1x Sem. Bij de tegenaanval van de thuisploeg is het Senna die de bal weer goed weg werkt. Voor de rust: Sen van ver op de paal, Sem een hard schot op een been van speler Terneuzen. Rust 0-2.

Kas keept de tweede helft, Quinten neemt zijn plaats over. De thuisploeg trapt nu af, Sem / Senna beginnen in de wissel. Chai mooie voorzet op Jessy, helaas is zijn schot te zacht en red de keeper. Schot van Terneuzen wordt door Kas gered. Dan kan Quinten een heel eind het veld oversteken met de bal, voorzet op Chai jammer deze bal gaat over het doel. Corner van Sen zeilt ook voorbij het doel. De kansen blijven wel komen: Jesse – Chai en dan is het Arjen met hard schot: 0-3. Aanval van Terneuzen gaat weer naast. Ook Kevin is niet bang om een duel om de bal aan te gaan en verdedigd goed. Een snelle uitbrak van Terneuzen 1-3. Overrompeld door dit tegen doel punt opnieuw aftrappen. Bal niet goed weg spelen, speler Terneuzen vrije speelkans 2-3. Dit was niet de bedoeling!

Dan toch geluk voor ons: Jesse speelt naar Chai, schiet op doel, speler Terneuzen wil weg werken maar werkt de bal achter zijn eigen keeper 2-4! De kopjes gaan weer terug naar boven. Terneuzen ruikt de kansen, Arjen moet de bal buiten schieten, corner Terneuzen gelukkig werkt de verdediging van Oostburg weg. Nogmaals Chai alleen op de keeper, maar schiet naast. Schot Terneuzen, Kas red: Time out 2-4.

Sem en Chai in de wissel. De laatste 15 minuten gaan in. Jessy schiet op de keeper, en Sen zijn schot gaat jammer genoeg over het doel. Dan krijgt Kevin een bal hard in zijn buik en moet even het veld verlaten. Als Terneuzen dan uithaalt  met een hard schot door het midden staat het 3-4. We beginnen op elkaar te mopperen want nu komt de thuisploeg ineens wel heel snel terug in de wedstrijd. Johanan probeert de gemoederen te sussen vanaf de kant en met nieuwe aanwijzingen ons terug in het spel te brengen. Terneuzen krijgt een corner goed verdedigt. Sen speelt dan naar Jesse en die geeft Senna de kans om te scoren zijn schot gaat jammer genoeg net naast!

Een vrije trap voor de thuisploeg na overtreding, de muur van Sem, Arjen en Jesse staat goed en de bal kaatst weg. Dan is er weer een discussie op het veld, over het spelen van de bal. Het is duidelijk hoor baar dat de bal werd geraakt, maar de speler van Terneuzen doet of hij geraakt is gaat liggen. Het spel is inmiddels wel verder gegaan en daardoor kan Arjen voor de tweede maal scoren. Maar omdat de trainers van Terneuzen het veld op gaan naar de speler en tegen de jonge scheidsrechter beginnen, keurt deze de goal af! Er volgt nog gerechtigheid na hands van speler Terneuzen. Jesse schiet jammer genoeg in de handen van de keeper. Spanning?

Gelukkig blaast de jonge scheidsrechter af en zijn de 3 punten als nog voor Oostburg, maar wat was het spannend de laatste minuten. En wat kunnen trainers / ouders veel invloed uitoefenen op een jonge scheidsrechter. De laatste wedstrijden worden gespeeld op zaterdag 8 juni, tijdens het Hair 4 you / Trendlook toernooi. Wegens werkzaamheden zal de verslaggeefster niet aanwezig kunnen zijn.