JO13-1G komt goed uit de startblokken bij inhaalwedstrijd tegen Axel

Vandaag, 18 Januari, stond een lastige inhaalwedstrijd tegen FC Axel JO13-1 op het programma voor onze JO13-1. Een wedstrijd die voor de winterstop was afgelast en nu, net na de winterstop alsnog is ingepland. Deze wedstrijd is in een boeiend gevecht, na een 1-0 voorsprong geëindigd in een terechte 1-1.

Plezier

Na de zomer heeft JO13-1 een moeizame start gehad. Een nieuw team, voor het eerst op een groot veld én direct een paar pittige tegenstanders zorgden voor een stroef begin. Toch zagen we wekelijks verbeteringen en er werd erg goed en leuk getraind. Na deze gewenningsperiode én wat meer vastigheid in het team en opstelling werden de resultaten steeds iets beter. Na een aantal dikke nederlagen werden de uitslagen kleiner en werden de eerste punten gepakt. Eerst tegen RCS met wat hulp van Glenn maar de week daarna op eigen kracht van Zierikzee die uiteindelijk net naast het kampioenschap greep. De uiteindelijke kampioen hebben wij het dusdanig lastig gemaakt dat zij pas in de allerlaatste seconden de 2-1 wisten te scoren. Op trainingen werd het niveau ook steeds beter daarmee ging het plezier ook wekelijks omhoog.

Recept

Al met al was het een goede eerste seizoenshelft waar we ondanks een voorlaatste plaats met een goed gevoel op terug kunnen kijken. Zeker ook de uitslag van vandaag tegen Axel biedt vertrouwen. Een felle tegenstander waar wij na een 1-0 voorsprong uiteindelijk in de laatste minuten een gelijkspel moesten toestaan. Het doelpunt werd gemaakt na een lange pass van achteruit door Jesse die bij Camlin terecht kwam. Camlin, bij vlagen onze smaakmaker in het elftal wist na een goede actie Britte te bereiken dit op een voor haar karakteristieke wijze goed wist af te werken. Een goed recept wat wij al vaker hebben laten zien..

Verwend

Tijdens de winterstop hebben wij helaas afscheid genomen van Collin die is verhuisd naar Terneuzen. Wij hebben hem na een zaaltraining goed verwend en hebben samen een klein afscheidsfeestje gehouden. Er was ook goed nieuws want Floris sluit weer aan na de winterstop na een blessure en vandaag liet hij zien het voetballen niet te zijn verleerd. We kunnen vol goede moed de voorjaarscompetitie in. We hebben er zin in om in de tweede klasse te laten zien hoe leuk voetbal we kunnen spelen.

Tieke Tieke Tieke, Oostburg IEzendijke!