Eerste 3 punten binnen voor de JO13-2! Tegen Steen / Koewacht werd het: 2- 0

S.V. Oostburg

Zaterdag 1 februari om 9.45 uur start in Oostburg weer de voorjaarscompetitie voor de JO13-2 Oostburg/ IJzendijke. De eerste wedstrijd wordt gespeeld op een hobbelig veld 3 tegen Steen /Koewacht. Een gelijkwaardig team met jongens en meiden net als wij. Kas is ziek, Yort geblesseerd en scheidsrechter deze morgen dhr Bertens.

Steen/ Koewacht trapt af en de eerste 10 minuten zien we beide teams heen en weer gaan over het midden veld. De eerste kans is voor Oostburg: Kevin is er vandoor met bal, kan voor geven maar niemand om de bal in te tikken. Mohamed moet een paar keer in grijpen als een speler van Steen / Koewacht wil door breken. De eerste corner is voor Steen/ Koewacht, maar wordt weg gewerkt door de verdediging. Ook het eerste schot op doel is voor Steen / Koewacht, maar Quinten red. Er wordt weinig ruimte gecreeerd en veel dicht op elkaar gevoetbald (misschien door de kou, wat warmte bij elkaar zoeken?)

Samenspel

Het gevaar blijft op onze helft, Steen / Koewacht in de aanval > corner> maar Jessy kopt weg. Na 20 minuten de eerste wissels Margo, Esmeralda en Tim gaan het veld even uit, Icecube, Anne en Kaitlin mogen erin. Icecube kan met zijn snelheid richting goal maar treft de keeper. Aan de andere kant is het Steen / Koewacht die Quinten treft. De volgende kans op doel is voor Edwin, helaas gaat zijn schot net naast, net als het schot van Jessy. Jammer maar goed samen gespeeld en de kans proberen te benutten.

Sem mag dan een vrije trap nemen, de scheidsrechter is niet snel genoeg uit de voeten en Sem heeft een voltreffer op de scheidsrechter. Met een welgemeende sorry kan de wedstrijd verder. Het is wachten op een doelpunt en voor rust worden we beloond. Goed samenspel, door braak van Icecube en het staat 1-0. Dit is ook onze rust stand.

Omhaal

Omdat Kas ziek is, vandaag geen keeperswissel en mag Oostburg / IJzendijke aftrappen. Sem, Esmeralda, Margo en Nick beginnen in de wissel. Direct wordt er druk gezet op Steen / Koewacht, maar de keeper red. Ook een corner voor Steen / Koewacht wordt door Kevin goed weg gekopt, rebound en Quinten red. Er wordt door iedereen hard gewerkt. Zo ook door Senna die vecht voor bal behoud. Zo kan de aanval opgezet worden: Icecub schot keeper > in rebound Tim > waarna Icecube het nog met een omhaal probeert. De volgende aanval wordt ingeleid door Icecube > Samuel zijn schot is te zacht en makkelijk voor de keeper van Steen.

Vervolgens een vier mans wissel met: Anne, Samuel, Edwin en Kaitlin er uit: Sem, Esmeralda, Margo en Nick er weer in. Steen / Koewacht aast ook op een puntje, maar Quinten is onze reddende engel. Vervolgens Icecube weer op snelheid weg alleen op de keeper, maar red. We blijven goed samen spelen en aanvallen, een corner voor ons, genomen door Nick wordt door de keeper gered. Uit trap en weer bal voor Oostburg, Sem met een verre harde bal, Tim op een leeg doel, maar de bal wordt uitgespeeld door een speler van Steen / Koewacht > corner Tim in de verdediging.

Punten

De druk blijft: Jessy > Tim> Icecube speelt de keeper uit en tikt naar Tim die de 2-0 op het bord zet! Zo blijven we het een aantal keer nog proberen. Ook Kevin krijgt een kans op doel te schieten, maar te zacht. Een laatste aanval van Steen / Koewacht, wat toch ook graag een puntje zou meenemen wordt door Quinten weg gebokst. De scheidsrechter fluit af en de eerste drie punten zijn binnen! Hier is met zijn alleen hard voor gewerkt, door goed samenspel, communicatie en vechtlust. Op naar de volgende wedstrijd volgende week om 9.30 uur in Vogelwaarde.