Hoedekenskerke JO13-1 in tweede helft te sterk voor IJzendijke /Oostburg JO13-2: 9-0

Zaterdag 2 november is het vroeg dag voor de JO13-2 van IJzendijke / Oostburg, we vertrekken om 8.00 uur vanuit Oostburg en om 8.15 uur richting Hoedekeskerke.Na een toeristische route aan de overkant komen we in Hoedekeskerke aan. De wedstrijd wordt om 10.00 uur gespeeld. We zijn ruim op tijd aanwezig voor een goede opwarming in wind en regen! Wat een bikkels! We missen Jessy met een been blessure en Jort besluit na de warming op niet mee te doen vanwege een blaar op zijn voet. Ook is de trainer Jurgen en assistent Marco niet aanwezig en neemt Jos weer waar.

Quinten keept de eerste helft en wij mogen als gasten aftrappen tegen een team dat eerste staat in de poule en w.s. 4 jongens die ouder dan 13 ( 15?) zijn! De eerste echte aanval en schot van Hoedekeskerke gaat gelukkig naast. De corner van Hoedekeskerke gaat over. Ze blijven op ons helft hangen maar het is Quinten die nog steeds red. Dan krijgen we de kans op ook eens op Hoedekeskerke helft te komen, Ice cube schiet in de verdediging. Jammer maar goed geprobeerd!

Als we weer op de helft van Hoedeskerke komen wordt het een corner voor ons door Kas genomen. Helaas gaat deze verloren in de verdediging van Hoedekeskerke. Zij kunnen eruit in de aanval maar de bal gaat weer gelukkig naast. Quinten heeft het redelijk druk waar hij de ene bal nog kan redden, gaat de andere door de verdediging er wel in: 1- 0. Ondanks de regen en wind komen we toch beter in het spel.

We komen meer en meer op de helft van Hoedekenskerke. De scheidsrechter is net echt met ons. Waar bij Hoedekenskerke geduwd en getrokken mag worden, wordt bij ons bestraft. Maar goed we moeten er mee verder. Kas krijgt de bal bij Ice cube maar het zijn schot wordt geblokt. Een corner voor ons door Kas genomen, Ice cube schiet net naast! In de volgende aanval red Quinten wel, maar de bal gaat uit zijn handen, corner Hoedekeskerke. Gelukkig beland die op het dak van het doel, gevaar weer geweken.

Nick kan voorzetten dan op Kas, die probeert het van ver, maar de keeper heeft de bal. In dit stadium van de wedstrijd liggen er wel kans voor ons , maar we lopen ons vast in de stugge verdediging van Hoedekenskerke. We gaan rusten met een 1-0 achterstand, maar er is al hard gewerkt door iedereen om erger te voorkomen. En dat in regen en wind!

Een waterig zonnetje breekt door als we de tweede helft beginnen met de keepers wissel. Kas op doel, Quinten op Kas zijn plaats, met de wind tegen en zon in de ogen. Waar Kas het eerste schot op doel nog kan redden is het tweede helaas voor hem wel raak van af rechts 2-0. We trappen opnieuw af, Icecube loopt zich vast in de verdediging van Hoedekenskerke, snelle uitbraak en aanval 3 -0. Het valt niet mee en ook al proberen we de bal te veroveren we komen niet ver. Waar Kas de eerste bal nog kan weg werken, komt hij in de rebound terug; 4-0. Aftrappen en opnieuw beginnen, er zit niks anders op.

Aanval Hoedekeskerke, speler wordt over het hoofd gezien staat vrij: 5 -0. Langzaam aan zakken de kopjes naar beneden. De verdediging met Kevin, Mochamed, Sem hebben het zwaar te verduren. Ook de meiden doen hartstikke goed hun best om spelers voor te blijven en ballen door te spelen. We komen helaas niet meer op de helft van Hoedekeskerke, de verdediging wordt uit gespeeld en het wordt : 6 – 0. Sem probeert nog ballen weg te werken en tegen wind naar voor te schieten, maar dan staat er niemand of gaat de bal terug naar de tegenstander. Die krijgen een corner en die gaat er wel in: 7- 0.

Het zit ons niet mee want de scheidsrechter fluit ook regelmatig tegen ons, in plaats van voor ons. Dan toch een snelle uitbraak van Icecube, in zijn enthousiasme en poging nog iets te redden trapt hij van achter op de hielen van een tegenstander. Vrije trap Hoedekeskerke waardoor zij weer kunnen aanvallen. Hard schot, niet te houden voor Kas: 8-0.  En het wordt ook nog 9-0. Zelfs de keeper van Hoedekenskerke komt mee naar voor in de laatste minuten. We kunnen er jammer genoeg geen gebruik van maken. Maar ondanks dit verlies zijn jullie toppers! Waar de meeste wedstrijden afgelast zijn hebben jullie een sterke eerste helft in wind en regen gespeeld! Jammer dat de tweede helft ondanks het harde werken geen doelpunt meer opbracht!