ST. Vogelwaarde / Zaamslag JO13-1 te sterk voor JO13-2: 9-0

S.V. Oostburg

Zaterdag 23 november 2019 is het vroeg dag voor de spelers, begeleiders en ouders van de JO13-2. Om 9.00 uur al wordt de wedstrijd gespeeld tegen St Vogelwaarde / Zaamslag JO13-1, alleen jongens(!) in Zaamslag. Het is een regenachtige donkere dag. Vandaag missen we Quinten ( gebroken vinger) Nick is ziek, Margo en Samuel hebben verplichtingen in IJzendijke, Sinterklaas.

Kas keept, vandaag maar twee wissels op de bank. V/Z trapt af en de wedstrijd is begonnen. Na een overtreding is het al vlug een vrije trap voor V/Z maar Kas red. Ook het tweede schot wordt door Kas gestopt. We zijn gewaarschuwd voor V/Z die derde op de ranglijst staan. V/Z blijft hangen op onze helft, krijgen een corner die door Sem goed weg gewerkt wordt. Anne gaat goed  het duel aan om de bal, krijgt deze bij Icecube die zich vast loopt in de verdediging. De dreiging blijft, aanval V/Z, handsbal of niet, de scheidsrechter fluit, niet spel door, Kas komt uit, doel vrij:1-0.

Opbouwen

Aftrappen en direct weer een kans voor V/Z gelukkig gaat het schot nu ver over. Icecube krijgt de bal, alleen weg, corner genomen door Sem, gaat in de verdediging van V/Z. Snelle tegen aanval, bal hard van links naar het midden gespeeld, kans voor V/Z, bal in de voeten van speler V/Z gespeeld, Kas te ver uit het doel, geen verdediging meer: 2 – 0. Aftrappen en weer opnieuw opbouwen, wat niet makkelijk is, V/Z komt te veel op onze helft, wij komen bijna niet op V/Z helft. In het duel om de bal kan het wel eens hard gaan, eerst Mohamed stamp in de buik, gaat liggen, vervolgens Kevin er ook bij. Gelukkig kunnen beiden verder.

Siroop

Al vrij snel komt Kevin over rechts voorbij met de bal, maar loopt zich helaas ook vast in de verdediging van V/Z. De kansen keren weer naar de andere kant van het veld, corner voor V/Z goed weg gewerkt door Esmeralda. VZ blijft aan de bal, schot door de handen van Kas: 3- 0. Kevin en Edwin proberen het met goed samenspel, maar de overname van V/Z is weer een feit, wordt de eerste bal afgestompt komt hij in de rebound terug: 4- 0. Dan opnieuw aftrappen en het  via de andere kant van het veld proberen. Tim naar Icebube, wordt ingooi, vervolgens corner door Jessy, mooi bal voor maar de massa benen verhinderen een doelpunt voor ons. We gaan rusten met 4-0. En wat ik later hoorde vieze warme limonade siroop.

2e helft

De tweede helft wordt afgetrapt door Icecube. Weinig kans om aan te vallen, bal verlies direct schot: 5-0. Waar V/Z de bal goed over speelt lukt dit bij ons minder goed, Esmeralda voorkomt dat V/Z kan scoren uit opnieuw een snelle aanval. Het blijft gevaarlijk voor het doel van Kas, corner V/Z werkt Kas goed weg. De volgende aanval stompt hij goed weg, bal wordt nu hoog over geschoten, gelukkig voor ons! Maar het blijft oppassen, want de aanval die volgt met weer schiet kansen wordt hoog over Kas geschoten: 6 -0. Komt IJzendijke / Oostburg dan niet aan de bal? Ja wel, maar we leiden bal verlies, ballen komen niet goed aan, goede spelers bij V/Z.

Icecube probeert het nog eens alleen, krijgt een corner mee, kans Jort, wordt een tweede corner voor ons die weg gewerkt wordt door V/Z. Dan krijgt Sem de bal voor zijn voeten, maar zijn schot is net te zacht om een doelpunt te worden. Goed geprobeerd. Na een overtreding van een V/Z speler nu een vrije trap voor ons, door Jort genomen, maar deze leidt tot bal verlies.

Aanval V/Z , corner V/Z in de verdediging. Icecube krijgt de bal aangespeeld en probeert het dan weer eens alleen, dit levert een corner op door Tim genomen, Sem raakt de bal verkeert en de keeper red. Bij de aanval van V/Z staat de speler die nu scoort zo vrij als een vogel: 7 – 0. Niet veel later: schot V/Z op de paal, terug kerende bal, speler V/Z vrij: 8-0. Het gaat nu vlug en het liefst wil je nu dat de scheidsrechter affluit.

Best gedaan

Helaas moeten we nog een paar minuten. Ook Jessy en Edwin lukt het niet om door de verdediging te komen van V/Z, het enigste wat volgt is een snelle uitbraak van V/Z met twee goede reddingen van Kas! Kevin blijft ook voor iedere bal gaan, heeft het druk met verdedigen en werkt hard. Maar de bal gaat weer naar V/Z, het gaat snel, Kas te ver uit, kan niet corrigeren, Sem nog op de lijn, maar de bal gaat de rechter onder hoek in: 9-0. De laatste kans een hard schot van Sem, maar de keeper pakt en de scheidsrechter fluit af. We hebben ons best gedaan, maar hadden veel moeite met het snelle en goede spel van Vogelwaarde /Zaamslag.

Maar we hebben niet op elkaar gemopperd, probeerde elkaar te bereiken en gaan goed om met het verlies. En hadden een gezellige derde helft in de kleedkamer en kantine van Zaamslag. Op naar de laatste wedstrijd, volgende week thuis tegen Terneuzen JO13-3 om 9.45 uur. Toeschouwers en fans welkom!

Wederom bedankt aan de vaste JO13-2 reporter voor dit leuke verslagje. Heb jij ook een leuk verslag van een wedstrijd? Stuur het naar website[at]svoostburg.nl