V.V. Hontenisse JO13-2 en ST IJzendijke – Oostburg JO13-2 delen de punten : 1-1

S.V. Oostburg

Vorige week moest onder getekende werken en kon geen verslag schrijven van de wedstrijd; St IJzendijke / Oostburg JO13-2 tegen Steen/ Koewacht thuis, die werd gelijk gespeeld met 2-2.

Vandaag 5 oktober 2019 gaan we naar Kloosterzande waar we tegen Hontenisse JO13-2 die 4e staan in stand, de strijd aan gaan voor de punten. Esmeralda, Kaitlin, trainers Marco en Jurgen zijn er vandaag niet bij. Vandaag spelen we onder de leiding van trainer Jos. Quinten keept de eerste helft. Er wordt gespeeld met een officiële scheidsrechter, die jullie ook elkaar een hand laat geven voor aanvang van de wedstrijd, laat tossen tussen de aanvoerders en een kant laat kiezen. Kas wint de toss en Ice cube trapt af voor ons.

Nick, Margo en Anne staan nu in de wissel. Het eerste 10 minuten gaat de bal eigenlijk over beide helften en zijn er voor beide niet echt kansen. De eerste kans is voor Ice cube die net naast schiet. Onder getekende ziet de bal in de goal en juicht dus te vroeg, schaamrood op me kaken! De tegen aanval van Hontenisse, levert voor hen een corner op. Het is Nick die de bal van de lijn haalt. Na de uittrap is het Ice cub die het dan eens op snelheid probeert, maar zich vast loopt in de verdediging van Hontenisse.

Verdiend

De tweede aanval wordt goed gered door Quinten. Onze aanval is ook goed, er wordt hard gewerkt en goed samen gespeeld, schot Nick op verdediger, Yort in de rebound maar de keeper red. Beide ploegen zijn aan elkaar gewaagd, er hangt een doelpunt in de lucht, maar voor wie gaat die het eerst vallen? Vervolgens corner genomen door Jessy, helaas te kort en de bal valt voor de verdedigers van Hontenisse. Het wordt druk voor het doel van Hontenisse, Icecube schiet Anne mooi aan die kan uithalen maar weer op de lijn gered door de keeper van Hontenisse. Toch ook weer zo’n VAR momentje! Langzaam aan gaan we richting de rust. Na bal verovering is het Kas met de lange bal naar Icecube, die gaat alleen op snelheid op de keeper af en het is raak: 0-1! Dit is ook onze wel verdiende rust stand.

Na rust is het toch Quinten die blijft keepen na overleg met Kas, die liever in het veld blijft. De aftrap is voor Hontenisse en die corner die zij krijgen wordt door Sem goed weg gewerkt. Het gaat er af en toe stevig aan toe, onze spelers(sters) gaan een duel niet uit de weg! Dit levert ook wel eens een vrije trap tegen op. Maar het is Samuel die de bal, die over  de muur valt, weg werkt. Ook Mohamed is een tovenaar met de bal en houd er heel wat tegen. Anne kan over de rechter flank een heel eind komen en haalt er een corner uit.

Prachtig

De corner genomen door Kas is goed, maar er staat eigenlijk niemand goed om de bal op goal te kunnen schieten. Dan kan Hontenisse er snel uit, speler alleen op Quinten maar die red prima! De volgende bal van Hontenisse valt voor ons, gelukkig op de paal! Na uittrap van de keeper, is er bal verlies, wordt er geduwd waarbij een speler van Hontenisse wordt geraakt. De scheidsrechter geeft een vrije trap, die voor ons op een gevaarlijke plaats genomen mag worden. De muur wordt gezet, maar het is een prachtig schot over de muur die over Quinten het doel in draait: 1-1. Dat is wel even een teleurstelling, maar we gaan er voor. We werken met zijn allen hard om als nog een goal mee te pikken. Mohamed houd heel wat ballen met zijn snelheid tegen, net als Kevin die ook niet bang is voor de tegenstander.

Hontenisse wil ook winnen, aanval van Hontenisse wordt corner voor Hontenisse, gelukkig voor ons in het zijnet. En een vrije trap na weer een stevige duw van onze zijde gaat naast! Margo probeert het dan met een schot op Jessie maar de bal had net uit. De klok tikt de laatste minuten in, een schot van Icecube weer alleen op de keeper af, wordt gestopt door de keeper.

Tegenaanval

De tegenaanval van Hontenisse, wordt door Jort goed weg gewerkt. Een corner van Hontenisse wordt nog gevaarlijk door de kopbal van een speler van hen, maar het is Quinten die red. Dan fluit de scheidsrechter af en is het  weer gelijkspel! Wat hebben we hard voor elkaar gewerkt, zo wel de jongens als de meiden, goed samen gespeeld en was er een fijne sfeer in het team! Ook de trainer laat vanuit Polen weten dat hij jullie Toppers vind!

Veronique