Zaamslag / Vogelwaarde JO13-1 moet punten delen met S.V.O. / IJZ. 13-2: 1-1

S.V. Oostburg

Zaterdag 8 februari vertrekken we om 8.15 uur van uit Oostburg en om 8.30 uur van uit IJzendijke richting Vogelwaarde, waarom 9.30 uur afgetrapt zal worden. Vandaag is Senna ziek, verder zijn we compleet. Het is gelukkig droog en de eerste helft krijgen we nog een beetje zon. Hopelijk gaat het deze keer beter dan de vorige wedstrijd tegen Zaamslag / Vogelwaarde, toen werden we met 9-0 weg gespeeld.

Icecube trapt af voor ons, Quinten keept. De wisselspelers: Kaitlin,Margo, Esmeralda, Samuel en Sem. De eerste 10 minuten zien we beide teams over elkaars helften gaan, voor Oostburg IJzendijke is voor Icecube die de bal krijgt aangespeeld en alleen op de keeper afgaat, maar de bal gepakt ziet worden. De volgende aanval is van Zaamslag / Vogelwaarde, verdediging Oostburg / IJzendijke uit gespeeld en het wordt 1-0. Er wordt gestreden voor iedere bal, zo ook Kas die het duel aan gaat met een speler van Zaamslag / Vogelwaarde. Opvallend dat de scheidsrechter neigt om voor Zaamslag / Vogelwaarde mee te fluiten en voor ons niet. De druk van Zaamslag / Vogelwaarde blijft, wanneer een speler zich vrij speelt en kan uithalen gaat de bal gelukkig naast ons doel.

Tactisch

Ook een corner wordt door Quinten goed gered. Als we nogmaals na een uittrap van Quinten de bal aan de tegenstander kwijt raken en deze het van ver aanlegt, staat Quinten op de juiste plaats! Een tactische wissel van 4 spelers volgt voor Oostburg / IJzendijke. En dat is een goede wissel geweest, er volgt goed samen spel, Jessy naar Ice cube en het staat 1-1. Aftrappen en opnieuw beginnen en er al beter voor staan dan de vorige wedstrijd.

We blijven goed voetballen, er wordt gevochten voor iedere bal en dat levert mooie beelden op voor de toeschouwers aan de kant. Kaitlin kan er op rechts van door, maar bal gaat buiten via ,  Zaamslag / Vogelwaarde. Sem kan met een verre inworp de bal nog  naar voor brengen. Voor rust is het Sem die nog een kans krijgt door van ver uit te halen maar de keeper red. We gaan rusten met 1-1!

Tweede helft

Na goed overleg onderling keept Quinten ook de tweede helft en mag Zaamslag / Vogelwaarde voor de tweede helft aftrappen. De achterhoede staat met Mohamed en Kevin goed, door hun ingrijpen krijgt Zaamslag / Vogelwaarde weinig kans om bij het doel te komen. Een vrije trap voor Zaamslag / Vogelwaarde wordt gekeerd en als ze toch een schot kans krijgen, gaat deze voor ons, gelukkig naast. Dan is het Sem die de bal mooi voor kan geven, helaas geen afwerking, maar wel een corner, die door Sem genomen wordt. De bal komt mooi voor, verdediging werkt slecht weg en de twee kans wordt niet benut. We blijven hard werken, goed voetballen en samen spelen.

Enthousiast

Sem kan via rechts een bal mee geven aan Margo, maar net te kort voor Margo om het af te maken op doel. Vervolgens is het nogmaals Sem die een kans krijgt om op doel te schieten. Onder getekende (mama Sem) is zo enthousiast dat ze de bal er wel wil in roepen. (Dit moest er van de andere ouders in gezet worden) De wedstrijd gaat verder en vervolgens volgt weer een wissel met 4 spelers. Twee kansen voor Zaamslag / Vogelwaarde volgen, maar gaan gelukkig voor ons, naast! Wat onze meiden gekregen hebben is even een raadsel, maar ook zij gaan voor iedere bal en zijn niet schuw om een jongen aan de kant te duwen.

Druk

Een aanval van Zaamslag / Vogelwaarde wordt tot een corner weg gewerkt. En we komen weer goed weg, Quinten uitgespeeld, maar Kevin red vanaf de lijn door de bal hard weg te schieten! De scheidsrechter ric!ht zich deze wedstrijd nogal op het goed ingooien van de bal, regelmatig worden jongens terug gefloten voor het verkeerd ingooien. Zelfs durft de scheidsrechter te vloeken als het weer mis gaat. (is dit het goede voorbeeld?) Maar goed we gaan verder, we blijven goed voetbal zien, ook al worden we onder druk gezet door Zaamslag / Vogelwaarde. Quinten red een aanval, Nick voorkomt een aanval en zelf proberen we ook aan te vallen.

Icecube nog eens op snelheid weg, maar de keeper red. De laatste minuten van de wedstrijd gaan in, waarbij Oostburg / IJzendijke meer druk gaat zetten. Corner voor Jort, en het is Tim die twee kansen krijgt om de drie punten mee te nemen. Helaas wil de bal er niet in. Dan is het tijd en hebben we het wel verdiende punt binnen!

Gegroeid

Wat zijn we gegroeid zo wel in lengte, maar ook in goed voetballen. We werken goed samen en werken hard met elkaar. Het raadsel van snelheid en kracht, wordt in de kantine na de wedstrijd opgelost: Jurgen heeft de meiden druivensuiker gegeven. Na de wedstrijd volgt er een gezellige derde helft aan de bar. EN, we staan wel “ even” eerste op Voetbal.nl. Nu is het even pauze tot 7 maart, dan spelen we in Middelburg tegen Zeelandia.

Wederom bedankt aan razende reporter Veronique voor dit leuke verslag. Wij willen ook dolgraag lezen over jouw team! Heb je ook een wedstrijdverslagje? Stuur het dan naar website[at]svoostburg.nl