de JO9 wint van partner IJzendijke

Na het verlies en gelijkspel van de senioren elftallen vorige week tegen IJzendijke was het nu de beurt aan de jeugdige talenten van beide clubs. De vorige keer was Oostburg JO9-1 een maatje te groot, maar dat zegt niets.

Enis was afwezig en dat betekende met 6 spelers ertegenaan. Geen wissels en gezien de temperatuur helemaal niet erg. Lekker voetballen allemaal. Na wat informatie uitgewisseld te hebben tussen trainers van beide elftallen was al snel duidelijk dat de spelers van IJzendijke ten opzichte van de vorige wedstrijd zeker gegroeid waren als team. Maar wij gelukkig ook!

De wedstrijd ging gelijk op. IJzendijke was wel een stuk feller dan onze spelers en uiteindelijk resulteerde dat in 1-0. De kopjes gingen niet hangen en ‘als team’ werd de draad opgepakt. Positief praten en lekker werken met z’n allen. Waar het kan samenspelen en soms voor eigen succes. Uiteindelijk resulteerde dit ook in doelpunten en werd de rust bereikt met een 1-2 stand. Er was geen time-out geweest dus dit was het moment om even de rust te pakken en konden de trainers even nog wat tips geven.

In de tweede helft was direct duidelijk dat ervanaf de eerste minuut volop tegenaan gegaan werd. De tips van de trainers werden soms uitgevoerd en al snel was het 1-5. De score liep verder uit en IJzendijke scoorde ook nog een keer. De eindstand was 2-9. Lekker gevoetbald, mooie acties, samenspel, met chocoladebeen werd er gescoord, er werd goed verdedigd en vooral het was een mooie teamprestatie. De trainers zijn trots op jullie. Op naar volgende week…