JO9-1 speelt een leuke partij tegen Hontenisse / SDO’63

Afgelopen Zaterdag stond de wedstrijd Oostburg JO9-1 – Hontenisse / SDO’63 JO9-2 op het programma. Hieronder een kort verslag.

Vandaag weer een krijtbord tot onze beschikking. Altijd weer een uitdaging voor de trainers om de namen goed te schrijven… 😉
Vandaag waren Enis en Christian er niet en daardoor een keer zonder wissel. Ook de tegenstander was precies met 6 spelers. Trainer Eddie was afwezig. Vandaag was trainer Tom diegene die de bespreking deed en gaf de tips tijdens de wedstrijd. Trainer Ger was de spelbegeleider. Het was prachtig weer en langs de lijn veel supporters. Van mama’s tot zusjes en van oma’s tot vriendjes.

De wedstrijd werd goed gestart. Moest ook wel, want de spelers van Hontenisse / SDO waren over het algemeen wat groter. Belangrijk was dat iedereen zijn positie in de gaten hield en vooral samen aanvallen en samen verdedigen. Er werd waar het kon samengespeeld, maar ook individuele acties waren er. We kwamen op 2-0 voor en daarna werd het 2-1. Daarna liepen we wat uit, maar Hontenisse/SDO scoorde ook nog. Ruststand weet de journalist van dienst niet meer exact , maar we houden het op 6-3. Na een lekker bekertje ranja bleek dat er een speler van Hontenisse/SDO niet verder kon dus werd besloten om 5 tegen 5 te spelen. Zelfde afmeting gewoon en kan men eens ervaren hoe dat is. Was toch wel ‘anders’. Nu maar 4 veldspelers en ineens andere bezetting. Nu moest iedereen echt wel mee aanvallen en verdedigen.

Na ongeveer 10 minuten wilde de speler van Hontenisse /SDO het weer proberen en zijn we weer 6 tegen 6 gaan spelen. De tweede helft ging het spel op en neer, werd het soms erg spannend voor de doelen en uiteindelijk was de eindstand 12-6. Het was een leuke wedstrijd en de penalty’s werden goed genomen, maar ook de keepers hadden er ook een paar.

Op naar volgende week!