Oostburg 1 wint 2e poulewedstrijd Verhage-Lemahieu Cup van Hoofdplaat

Oostburg_Hoofdplaat_VL Cup

Oostburg 1 heeft ook de 2e poulewedstrijd in de Verhage-Lemahieu Cup gewonnen. Op het Velterspark in Oostburg werd het 4-1 tegen Hoofdplaat. Al had die uitslag zeker hoger kunnen uitvallen voor beide kanten.

Paal

De openingsfase van de wedstrijd was voor Hoofdplaat en dat resulteerde al vrij vroeg in de wedstrijd in een bal op de paal. Na deze waarschuwing begon Oostburg beter te spelen en dit resulteerde in een hele reeks van kansen en een aantal keer in een scrimmage voor de neus van de doelman van Hoofdplaat. Maar zonder een goal. Oostburg was gretig en wilde te graag de openingsgoal forceren. Het duurde tot de 24ste minuut tot Jochem van der Meulen eindelijk de 1-0 op het scorebord zette.

Gevaarlijk

Ondanks de score, was het uitkijken voor de lange ballen van Hoofdplaat die een aantal keer gevaarlijk tussen de Oostburgse verdeding en doelman Jasper in vielen. Gelukkig reageerde deze attent en voorkwam hierdoor dat de Hoofdplaatse spits gevaarlijk kon worden. Oostburg bleef druk houden op de geel-zwarte verdediging en dit resulteerde in een mooi doelpunt van Siebe Bakker die de bal in de rechterbovenhoek schoot. Onhoudbaar voor de doelman. 2-0.

Beide ploegen leken met 2-0 de rust in te gaan maar door een mooie aanname en afwerking van wederom Jochem van der Meulen, kwam de ruststand op 3-0 en daarmee leek de overwinning wel binnen.

2e helft

Het tweede deel van de wedstrijd een zelfde spelbeeld. Oostburg dat druk zette en Hoofdplaat dat er sporadisch uit kwam maar niet echt gevaarlijk kon worden. In de 59ste minuut leek de 4-0 op het scorebord te komen. Maar een doelpunt van Arjen Versluys werd afgekeurd wegens buitenspel. Even later had hij nog eens pech toen een inzet tegen de paal ging en weggewerkt kon worden door de verdediging van Hoofdplaat.

Pech

Ook de in het veld gekomen Timo Bakker had geen geluk. Een inzet van Ruben van der Meulen werd niet goed verwerkt door de doelman van Hoofdplaat maar het schot in tweede instantie werd wel gered en zo bleef de teller op 3 staan. Naarmate de tweede helft vorderde werden er hier en daar wat meer overtredingen gemaakt van beide kanten als een resultaat van onzorgvuldige passing en het net te laat bij de bal zijn.

Eerste goal

De wedstrijd leek niet veel meer in petto te hebben. Tot dat in de 84ste minuut de in het veld gekomen Kika Menue met een mooie dribbel en afronding in de rechterhoek zijn eerste doelpunt voor de hoofdmacht van Oostburg binnenschoot. Na dit doelpunt waren de rood-zwarten even niet bij de les. Direct erna schoot de spits van Hoofdplaat de nul van het scorebord en bepaalde daarmee de eindstand op 4-1

Finale

Door deze overwinning speelt Oostburg Zondag in Sluis om 15:00 de finale van de Verhage-Lemahieu cup. Tegen wie is nog niet bekend. Hiervoor verwijzen we graag door naar de toernooi website en natuurlijk zullen ook wij jullie op de hoogte houden via de site en social media. Tot Zondag in Sluis!