Effectief Oostburg pakt 3 punten tegen N.S.V

Vandaag stond de inhaalwedstrijd tegen het voor ons vrij onbekende N.S.V uit Nispen op het programma. Die voor aanvang van deze wedstrijd, de 5de plaats in de 4e Klasse bezetten.

Het team uit Nispen had veel moeite met het zware veld en kon niet in hun spel komen. Oostburg daarentegen speelde sterk en effectief. De toeschouwers konden merken dat ze er zin in hadden. Vooral de jonge voorhoede , bestaande uit Timo Bertens, Jochem van der Meulen en Jelle Bakker, waren actief , stoorden veel en… scoorden.

Vlugge goal

Al na 2 minuten stond het 1-0. Timo Bertens werd met een lange pass de diepte ingestuurd en hij schoof keurig de bal langs de N.S.V doelman.

Commotie bij gelijkmaker

Het werd echter nog wel eerst 1-1. In de 10e minuut werd na een hoekschop de bal onvoldoende weggewerkt en de tot tweemaal ingeschoten bal geraakte al dan niet achter de doellijn. De scheidsrechter keurde het doelpunt goed en de wedstrijd kon opnieuw beginnen.

Mooie kopbal

Oostburg bleef daarbij de gevaarlijkste ploeg en zag dat de verdediging van N.S.V kwetsbaar was. Op het half uur werd een prachtige voorzet van Timo Bertens even mooi ingekopt door Jochem van der Meulen en Oostburg had opnieuw de voorsprong te pakken.

Knappe actie

N.S.V ging aandringen voor de 2-2 (een N.S.V doelpunt werd nog afgekeurd wegens buitenspel), maar in plaats van 2-2 werd het kort voor rust 3-1 door een prachtig doelpunt van Jelle Bakker die een afgeslagen bal vanaf de 16-meter lijn knap over de doelman krulde. Dat was de ruststand.

2e Helft

Na de rust ging N.S.V op zoek naar de aansluiting, kwamen daar een paar keer dichtbij, maar de counters van Oostburg zorgden ook voor kansen. De teams bleven hard werken voor een goed resultaat. Zowel N.S.V als Oostburg zagen hun inzet tegen de paal verdwijnen en gescoord werd er niet meer. Het bleef bij 3-1 en dat is een mooie en vooral belangrijke overwinning voor Oostburg.