SVO-1

Oostburg geeft voorsprong uit handen tegen Vivoo

svo1-vivoo1

Vandaag ontving Oostburg Vivoo thuis op het Velterspark. Gezien de stand een zogenaamde ‘6 punten’ wedstrijd. Hieronder een kort verslag:

Bovenliggend

In de eerste helft was Oostburg de bovenliggende partij. Dat kwam in de 20e minuut tot uitdrukking. Jelle Bakker kon van dichtbij binnenschieten. Daarvoor had Vivoo wel al de bal via de paal het doel uit zien gaan. Toch waren de beste kansen voor Oostburg. Kort voor rust werd een mooie aanval via links opnieuw bekroond met een doelpunt. Maury Tanghe ging op links uitstekend door, gaf een knappe voorzet en Jelle Bakker schoot de 2-0 binnen. Dat was de ruststand.

Omgedraaid

In de 2e helft waren de ‘rollen’ min of meer omgekeerd. Na 25 minuten kwam de bal bij een voorzet tegen de hand van een Oostburg verdediger. Vivoo werd wel een scoringskans ontnomen en de bal ging op de stip. De strafschop werd feilloos benut door Vivoo speler Jordy van Gastel en zo stond het 2-1 en Vivoo geloofde in haar kansen.

Oostburg kwam conditioneel te kort ten opzichte van de tegenstander en Vivoo was nu de bovenliggende partij. Een kwartier voor tijd kreeg Jochem van der Meulen een mogelijkheid voor de 3-1 maar hij zette zowaar Jelle Bakker niet vrij voor de goal, waardoor de kans strandde. En jawel, aan de andere zijde was het dan wel raak. Een aanval via rechts werd keurig afgerond door Vivoo speler Bouke de Waal en zo stond het plots met nog 10 minuten te spelen 2-2.

Het werd daarna een spannende slotfase. Jelle Bakker en Tom Brakel liepen elkaar enigszins in de weg anders kan het 3-2 staan maar aan de andere kant mocht Oostburg van geluk spreken dat een Vivoo aanvaller in de laatste minuut bij een goede voorzet de bal hoog over schoot.

Koppen bij elkaar

Het bleef bij 2-2. Gezien de gehele wedstrijd had Oostburg het al veel eerder af moeten maken met als gevolg dat Vivoo rook dat er wat te halen viel. Ze gingen vol voor een resultaat en met succes. Met het oog op de komende belangrijke wedstrijden zullen alle koppen bij elkaar moeten worden gestoken om de nodige punten binnen te halen en veilig te spelen, want dat is zeker nog niet te laat.