Rode kaart geseponeerd, schorsing van de baan na derby

De rode kaart die afgelopen zondag tijdens de derby tegen IJzendijke werd gegeven aan Ruben van der Meulen en de daaruit volgende schorsing van 6 wedstrijden is geseponeerd. Dit na het protest wat was ingediend door Ruben / de vereniging met medewerking van IJzendijke en enkele omstanders.

De kaart werd zondag aan het eind van de wedstrijd getrokken na vermeende grove belediging aan het adres van de grensrechter van IJzendijke. Dat de beweringen die, ondanks protest, toch door de scheidsrechter op het wedstrijdformulier werden genoteerd, ongegrond zijn is nu dus bevestigd.

Zure nasmaak

Het tumult na de wedstrijd ontstond afgelopen zondag door een aantal discutabele beslissingen van de scheidsrechter en een onterecht afgekeurd doelpunt op appèl van de grensrechter in de laatste minuut van de 2e helft. Eerder was Oostburg in die 2e helft door een zeer slechte start en goed profiterend IJzendijke op een 2-0 achterstand gezet. Oostburg toonde erna veerkracht en kwam weer langszij door een benutte strafschop en een schitterend schot in de kruising door aanvoerder Arjen Versluys. Maar daar bleef het dus bij en eindigde de derby met een zure nasmaak en een 2-2 eindstand.

METO uit

Na dit gelijkspel staat Oostburg gedeeld 4e met 30 punten. Zondag 10 Maart word de competitie weer hervat met een uitwedstrijd tegen METO en hier werd, ondanks de domper, afgelopen dinsdag weeral volop naar toegewerkt.