Oostburg 1 begint de competitie met een 1-1 gelijkspel in Steen

De competitie is nu eindelijk van start gegaan. Voor Oostburg 1 betekende dat een uitwedstrijd naar Steen, een team wat jaarlijks meedoet voor de prijzen en ook jaarlijks wel een periodetitel in de wacht weet te slepen. Vorig seizoen speelde Oostburg in Steen een sterke wedstrijd (in feite de beste van het seizoen). Nu was dat niet het geval en mag Oostburg heel tevreden zijn met het 1-1 gelijke spel.

Oostburg begon goed aan de wedstrijd, maar naarmate de wedstrijd vorderde groeide het evenwicht van Steen. Na een 0-0 stand bij de rust, speelde het voetbal zich grotendeels af op de verdedigende helft van Oostburg dat alle zeilen bij moest zetten om de 0 te behouden. Daarvoor waren ook een aantal sterke reddingen van doelman Ruben Catsburg voor nodig.

Op het half uur in de 2e helft speelde Oostburg een aanval goed uit op Arjen Versluijs, die met een mooie beweging z’n verdediger verschalkte en de bal prachtig krulde naar de rechter benedenhoek waardoor zowaar de 0-1 op het scorebord kwam te staan. Even later was er alweer een spectaculaire redding van Ruben Catsburg voor nodig om de 0-1 op het scorebord te houden , maar nadat een corner voor Steen in de 40e minuut onvoldoende kon worden weggewerkt, was de 1-1 alsnog een feit.

Gelukkig bleef het daarbij. Arjen Versluijs, Aboudabar Kourouman en Ruben Catsburg waren vandaag uitblinkers, maar alle spelers hebben heel hard gewerkt voor dit resultaat en dat biedt perspectief om op voort te bouwen.