SVO-1

Oostburg 1 pakt periodetitel ondanks verlies tegen Koewacht

Oostburg 1 heeft afgelopen zondag de competitie niet winnend weten af te sluiten. Op Sportpark Berlaere trok Koewacht aan het langste eind met 2-1. Desondanks pakt de ploeg wel een periodetitel en mag het aantreden in de nacompetitie. Tweede in de eindstand werd de ploeg helaas niet door de nederlaag en mede door Hontenisse, wat met 12-0 won van IJzendijke. Iets waar menig één hun vraagtekens bij zette na afloop.

Volley

De wedstrijd tegen Koewacht begon met een matige eerste helft waarin Oostburg veelal de aanval koos maar waar Koewacht zich goed onderuit voetbalde. Dit resulteerde dan ook in de 0-1 door een schitterende volley na een voorzet van de rechterkant. Dit was tevens de ruststand

Druk

In de tweede helft moest de ploeg op zoek naar de gelijkmaker en daarin zat het niet mee. Teveel kansen werden gemist en door een counter trok de thuisploeg de wedstrijd naar zich toe met de 2-0. Toch kwam de spanning weer even terug door een doelpunt van Jelle Bakker in de 80ste minuut en de ingevallen Quinten de Muer was nog dicht bij de gelijkmaker maar de lat zat hierbij in de weg.

Periodetitel

Zo eindigde deze wedstrijd niet in het gewenste resultaat maar pakt de ploeg wel een periodetitel. Deze word overgenomen van Steen, en daarmee behaalde de ploeg hun doelstelling.

Komende zondag start de nacompetitie met een thuiswedstrijd tegen RSV uit Rucphen en hopelijk word het seizoen dan nog mooier dan het nu al geweest is.