Oostburg 1 met lege handen terug uit Ossendrecht.

Nadat de vorige wedstrijd op de Heiloop in Ossendrecht werd afgelast wegens een ontdooiend veld, stond vandaag de reis naar Ossendrecht opnieuw op het programma. De thuiswedstrijd tegen de groen-witten werd met 3-2 gewonnen maar dit maal was het Odio wat aan het langste eind trok op hun thuisbasis.

Beginfase

Odio begon sterk aan de wedstrijd en Oostburg was in de openingsfase niet bij de les. Door balverlies kon Coen Michielsen zijn ploeg al vlug naar een comfortabele 2-0 voorsprong schieten. Oostburg kreeg ook een aantal kansen die deze keer gemist werden. Tot de 37ste minuut. Een scrimmage voor het doel van Odio zorgde voor verwarring. Nadat de bal eerst op de lat ging kon Timo Bertens toch binnenkoppen en voor de 2-1 ruststand zorgen.

Goede start

Oostburg kwam de 2e helft goed uit de startblokken. Ruben van der Meulen bediende in de 46ste minuut Quinten de Muer die de stand weer gelijk trok. 2-2. Na de gelijkmaker leek het er even op dat Oostburg de wedstrijd naar zich toe zou trekken maar een aanval van Odio gooide roet in het eten: 3-2. De wedstrijd ging hierna op en neer met kansen voor beide ploegen. Oostburg doelman Ruben Castburg moest hierbij een aantal keer ingrijpen om een 4e doelpunt van Odio te voorkomen, wat hij dan ook uitstekend deed.

Beslissing

De strafschop die in de 89ste minuut voor de beslissing in deze wedstrijd zorgde, kon de Oostburg doelman echter niet tegenhouden helaas, en daarmee was het gespeeld. 4-2. Even was er hoop op een punt toen Arjen Versluys in de 90ste minuut nog de 4-3 op het bord zette, maar de tijd was hierna op en zo moesten de rood-zwarten een nederlaag incasseren op de Heiloop.