SVO-1

Ruben Catsburg is de grote uitblinker in Westdorpe

Ria Westdorpe en S.V. Oostburg spelen met 1-1 gelijk

Oostburg speelde vanmiddag met 1-1 gelijk tegen Ria Westdorpe. Vóóraf zou men een 1-1 een goed resultaat vinden , maar dat de gelijkmaker in de laatste minuut van de blessure tijd viel, was heel erg zuur. De drie punten leken ‘in de pocket’ maar de eindfase gooide ‘roet in het eten’ . Dat was heel erg jammer. Vooral voor Ruben Catsburg, de absolute uitblinker vandaag, die zijn doel 90 minuten lang ‘schoon’ hield.

(tekst gaat verder onder de foto)

Wedstrijd tussen Ria W. en S.V. Oostburg 1 eindigt in 1-1

Jonkies

Oostburg startte de wedstrijd zonder de ‘vaste krachten’ Arjen Versluijs en Abubakar Kourouman. Zij waren te ernstig geblesseerd om nu te kunnen aantreden. Dat betekende dat de ‘jonkies’ zoals Jelle Bakker, Jochem van der Meulen en Melvin Fenijn in de basis van start gaan op een voor hen soms wat andere positie dan gewoonlijk. Beide teams maakten er in de eerste helft niet zo veel van. Oostburg speelde de bal wel wat beter rond, maar de beste kansen waren voor RIA W.

Attent

Na een kwartier konden we de eerste kans noteren: een hoekschop werd krachtig en goed ingekopt door een RIA speler maar Ruben Catsburg was erg attent en keepte de bal uit de rechterbenedenhoek met een geweldige redding. Even later had RIA pech dat een vrije trap van zo’n twintig meter via de binnenkant van de paal geen doel trof en de bal langs de doellijn wegliep.

Verder waren er niet zo veel hoogtepunten te noteren. Tot in de 44e minuut wanneer ook Oostburg aan mocht leggen voor een vrije trap. Op ongeveer 18 meter van het doel. Jochem van der Meulen schoot de bal over de muur prachtig binnen en zowaar kon Oostburg (wat geen kansen had gehad in de 1e helft) met een 0-1 voorsprong gaan rusten.

2e helft

De 2e helft was ‘rommelig’. Veel balverlies en weinig kansen. Oostburg trok zich meer terug om de voorsprong te verdedigen. Via de counter kwamen er enkele mogelijkheden, en voor RIA stond opnieuw Ruben Catsburg een aantal keren in de weg. Na 20 minuten mocht RIA gaan aanleggen vanaf de stip. Een overtreding van Maury (die ‘zuiver’ de bal speelde) was voor de scheidsrechter aanleiding om de strafschop toe te kennen aan RIA, maar Ruben stopte de strafschop. De bal ging via Ruben en de paal het doel uit. Oostburg (en vooral Ruben) hield stand tot die laatste ongelukkige vrije trap in de blessuretijd.

Ongelukkig

De scheidsrechter floot (op zijn zachts gezegd) geen gelukkige wedstrijd. Deze laatste vrije trap vanaf links was er opnieuw één waarbij niet zoveel ‘aan de hand’ was. De inzet ging op voor Oostburg ongelukkige wijze in het doel van Oostburg en zo kon RIA toch nog met een 1-1 de wedstrijd beëindigen.

Debuut

Om het verslag met een positieve noot te eindigen: In de slotfase maakten junioren Siebe Bakker en Stijn de Smet beiden hun debuut in het eerste. Dat is een mooie ontwikkeling met het oog op de toekomst.