Voortvarende start Oostburg 1 in de Verhage-Lemahieu Cup

schoondijk-oostburg-vlcup-2018

Oostburg 1 had vandaag een voortvarende start in de Verhage-Lemahieu Cup. De ploeg van trainer David Almekinders Jr. won op een uitstekende grasmat in Groede van Schoondijke. Het werd 0-9.

Openingsfase

Schoondijke kreeg de eerste kans van de wedstrijd. Een overtreding van de Oostburgse verdediging leidde tot een vrije trap maar waar Schoondijke afgelopen donderdag tegen Hoofdplaat nog uiterst effectief met deze kansen omsprong, was het vandaag doelman Ruben Catsburg die de vrije trappen van Schoondijke in deze wedstrijd meerdere malen uitstekend onschadelijk wist te maken.

Op stoom

Na deze vrije trap begon de rood-zwarte machine langzaam op stoom te komen. Een goal bleef echter nog uit door een aantal gemiste kansen en een inzet onderkant lat van Ruben van der Meulen waar de bal duidelijk achter de lijn terug het doel uitstuiterde. Ook de grensrechter gaf aan dat het een doelpunt was maar er werd doorgespeeld. Oostburg liet zich hier echter niet van de wijs brengen en in de 20ste minuut was het verzet van Schoondijke gebroken.

Vrije trap

De op rechts doorgebroken Timo Bertens bediende de mee opgekomen Ruben van der Meulen die de 0-1 kon binnen schuiven. Na een aantal counters van Schoondijke die onschadelijk werden gemaakt, bouwde Oostburg de score uit naar 0-2 via Jelle Bakker en de 0-3 van Arjen Versluys die een vrije trap fraai binnenschoot met wat hulp van Ruben van der Meulen die als afleiding voor de doelman fungeerde. Bij deze achterstand kwam bij Schoondijke wat frustratie naar boven. Een grove overtreding op Timo Bertens werd echter alleen afgedaan met geel en een tijdstraf waar rood zeker niet had misstaan. Nadat de gemoederen hierover wat waren bedaard, gingen beide ploegen rusten met een 0-3 tussenstand.

2e helft

De 2e helft kende een ietwat slordig begin van Oostburg zijde waardoor Schoondijke wederom een vrije trap kon nemen. Deze werd echter, zoals eerder al vermeld weer gered door een uitstekend keepende Ruben Catsburg. Door deze redding zakte het geloof van Schoondijke langzaam weg en raakte Oostburg weer op schot en ging het snel.

Mooie treffers

Ruben van der Meulen zette de 0-4 op het scorebord na wederom een uitstekende actie van Timo Bertens. In de wedstrijd werd veel gewisseld en de 0-5 kwam op naam van de net in het veld gekomen Jochem van der Meulen die een voorzet fraai achter het standbeen in het doel schoot. Ook Kourouman was inmiddels in het veld gekomen en hij tekende met een goede kopbal voor de 0-6. De 0-7 werd op het bord gezet door Arjen Versluys die de bal ook fraai achter de Schoondijke doelman kopte. Na dit offensief kwam Schoondijke nog een paar keer aan het Oostburg doel maar zag verschillende pogingen naast gaan en gekeerd worden door Ruben Catsburg.

Halve omhaal

Dat Oostburg nog niet klaar was met scoren en dat alles meezat deze middag bleek toen niemand minder dan Alexander duFossé met een fraaie halve omhaal vanaf de 16 meter de 0-8 voor zijn rekening nam. Het slotakkoord was voor Jochem van der Meulen die op goed aangeven van Jelle Bakker de eindstand op het bord zette.

Woensdag

Een uitstekende start dus in de Verhage-Lemahieu Cup voor de rood-zwarten. Woensdag wacht op het Velterspark de 2e poulewedstrijd tegen Hoofdplaat waar de ploeg natuurlijk ook weer rekent op de steun van de supporters. Die waren vandaag in Groede in ieder geval weer goed vertegenwoordigd en zijn op een doelpunt rijk duel getrakteerd.