Oostburg 1 herstelt zich tegen Cadzand in districtsbeker

Oostburg 1 heeft eerder vandaag, Zaterdag 8 September, een 4-0 winst geboekt tegen Cadzand. De Rood-Zwarten waren zowat de gehele wedstrijd de bovenliggende partij.

Begin

De eerste 5 minuten waren voor Cadzand en had Oostburg moeite zich onder de druk uit te voetballen. Toch konden de bezoekers geen kansen verzilveren. De eerste kans voor Oostburg was voor Jochem van der Meulen. Hij kwam oog in oog met de doelman te staan. Maar de laatst genoemde was in dit duel de gelukkigste. En dus bleef de 0-0 op het scorebord. Na deze eerste kans begon het offensief van Oostburg. Dit resulteerde in tal van hoekschoppen na elkaar maar onder meer een schot van Kourouman en een kopbal van Kika Menue die hieruit voortkwamen werden gekeerd door de verdediging en de doelman van Cadzand.

Flanken

Er werd goed over de flanken gevoetbald en het gevaar kwam deze eerste helft vaak via voorzetten van onder meer Matthijs van der Meulen en Kourouman. Toch konden deze veelal weggewerkt worden door de Cadzandse verdediging. Aan de andere kant werden de kansen van Cadzand onschadelijk gemaakt door een uitstekend spelende Oostburgse verdediging. Beide teams gingen rusten met een 0-0 stand.

2e helft

Het tweede deel van de wedstrijd werd het kwaliteitsverschil tussen beide teams nog beter zichtbaar. In de 48ste minuut was het aan Jochem van der Meulen om de score te openen. Hij kreeg een schot van Arjen Versluys, wat eerst gekeerd werd door de Cadzandse keeper, voor de voeten en had hier geen moeite mee. 1-0. Deze goal leek voor de jonge aanvaller een bevrijding. 3 Minuten later kopte hij een voorzet van de sterk spelende Kourouman schitterend binnen en trok daarmee de wedstrijd over de streep voor de Rood-Zwarten.

Gevaar

Cadzand kon in de 2e helft nauwelijks nog kansen creëren maar de Oostburgse verdediging ging richting het einde van de wedstrijd meer op 1 lijn spelen en zo zorgden de lange ballen van Cadzand toch nog enigszins voor wat gevaar, maar zonder resultaat. Aan de andere kant gingen de aanvallen door.

Toch duurde het nog tot de 88ste minuut voor er weer een doelpunt te vieren viel. Een schot van Jochem werd door de Cadzandse verdediging net voor de lijn tegengehouden maar Arjen was dichtbij om hem via een verdediger een laatste zetje te geven.Zo leek het voor de verslaggever dat het een hattrick was voor Jochem van der Meulen maar kwam het doelpunt toch op naam van Arjen Versluys. Conclusie was dat er weer gescoord was. En dan maakt het uiteindelijk niet uit wie hem maakt, als hij maar zit. De wedstrijd leek te eindigen in 3-0 maar in de laatste minuut van de wedstrijd zorgde Arjen Versluys voor het slotakkoord. Oog in oog met de Cadzandse doelman miste hij niet en daarmee bepaalde hij de eindstand op 4-0.

Oostburg herpakt zich daarmee dus in het bekertoernooi en is het een een goede opsteker richting de wedstrijd tegen Philippine van volgende week Zondag.