Oostburg de gelukkigste in derby tegen Breskens: 1-0

Een wedstrijd die eigenlijk in een 0-0 gelijkspel leek te eindigen, werd door Oostburg toch nog in ’the dying seconds’ beslist op een koud en kil Velterspark. Zo sluiten de rood-zwarten weer aan bij de bovenste ploegen in de 4e Klasse.

1ste helft

De beginfase was voor Breskens dat Oostburg vroeg vastzette op de eigen helft maar niet veel uitgelezen kansen kon creëren. Oostburg speelde de eerste 45 minuten goed zijn eigen spel maar kon ook niet echt tot grote kansen komen en dus was de eerste helft geen groots spektakel: 0-0

2e helft

Ook in de beginfase 2e helft waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Maar beetje bij beetje kreeg Oostburg meer controle over de wedstrijd. In de 56ste minuut leek dit tot uiting te komen toen men Jochem van der Meulen de openingstreffer zag binnen tikken. De openingstreffer werd echter afgekeurd wegens buitenspel op aangeven van de grensrechter. Een andere kans kwam via een vrije trap van Arjen Versluys maar de Bressiaanse doelman redde knap. Nadat Kourouman en Jelle Bakker als verse krachten in het veld kwamen zorgden zij ook voor het nodige gevaar over de flanken. De voorzetten die hieruit voortkwamen konden echter net niet afgemaakt worden. Het duurde tot de 80ste minuut toen het echt gevaarlijk werd. Balverlies bij Breskens zorgde ervoor dat Arjen Versluys door kon breken en op het doel kon afgaan. Maar de bal sprong op net toen hij wilde schieten en zo eindigde de bal ‘Bij Verdegem’ zoals dat verwoord word binnen de vereniging.

Effectief

Hierop was Breskens weer wakker en gewaarschuwd. Het kreeg even later een aantal grote kansen maar Ruben Catsburg was in deze situaties tot 2x toe de grote sta in de weg. Je kunt dus wel zeggen dat hij punten gepakt heeft vandaag. De wedstrijd leek op een gelijkspel te eindigen wat gezien het spel terecht was geweest. Maar in de laatste seconden van de wedstrijd schoot Arjen Versluys nog 1x op doel en dit bleek effectief. De Bressiaanse doelman liet de bal los en was het Melvin Fenijn die op de goede plek stond om de bal het laatste zetje te geven. Dit bleek ook de beslissing in deze derby te betekenen.

Aansluiting

Zo pakken de rood-zwarten, na de tegenslag tegen WVV, de draad weer op. Ze sluiten aan bij de bovenste ploegen in de 4e Klasse en staan nu 4de met 19 punten uit 9 wedstrijden, evenveel als Breskens.

Lees hieronder alle PZC verslagjes uit de 4e klasse: