Oostburg 1 met vechtlust naar overwinning op Hontenisse 1

Met vechtlust en een dosis geluk heeft het eerste elftal deze zondagmiddag de 3 punten in eigen huis weten te houden tegen Hontenisse. Op een regenachtig Velterspark werd het 3-1.

Droomstart

Oostburg begon stormachtig aan de wedstrijd en nam al in de eerste minuut de voorsprong door een kopbal van Ruben van der Meulen na een afgeslagen corner die terug voorgezet werd. Even later had Ruben ook nog de 2-0 op de schoen maar de lat zat hierbij helaas in de weg. De rood-zwarten hadden de eerste 20 minuten de overhand maar hierna begonnen de krachtsverhoudingen langzaam te kantelen. Hontenisse drong aan en kreeg tal van kansen maar een uitstekend keepende Ruben Catsburg was hierbij een grote sta in de weg. Mede hierdoor was de ruststand 1-0.

Aandringen

Ook de 2e helft was het Hontenisse dat aandrong. Toch duurde het tot de 70ste minuut eer de gelijkmaker viel die al een beetje in de lucht hing. Een voorzet van de linkerkant werd door een speler van Hontenisse binnen gegleden en hierdoor kon Oostburg weer opnieuw beginnen.
Het mocht hierna ook van geluk spreken dat het niet op achterstand kwam want Hontenisse kreeg tal van kansen maar de bezoekers verzuimde deze kansen te benutten. Ballen voorlangs, over… het kwam allemaal aan bod. Oostburg kreeg desondanks toch weer wat meer grip op de wedstrijd en het vertrouwen dat er meer uit te halen viel dan een gelijkspel.

In de 90ste minuut was het dan toch raak. Ruben van der Meulen bediende Timo Bertens met een schitterende pass, die daarop de bal beheerst over de keeper wipte en daardoor de winst voor Oostburg veilig stelde. Toen een minuut later Jelle Bakker ook nog eens de 3-1 binnen kon schuiven, was de overwinning in de pocket tijdens deze laatste thuiswedstrijd van het seizoen.

Een overwinning op wilskracht en een beetje geluk, wat weer vertrouwen geeft voor de laatste competitiewedstrijd van het seizoen volgende week uit tegen Koewacht.