SVO-1

Oostburg 1 en IJzendijke 1 verdelen de punten

De derby tussen Oostburg en IJzendijke stond vóóraf in het teken van de samenwerking bij de jeugd tussen Oostburg en IJzendijke. Na hun wedstrijden, mochten de minis de spelers begeleiden bij de opkomst. Een prachtige happening waar iedereen zichtbaar van genoot. Hierna was het tijd voor de derby waarin twee teams erg aan elkaar gewaagd waren. Hieronder een kort verslag

Oostburg begon het beste aan de wedstrijd. De kansjes die kwamen werden echter niet benut. Dat was ook het geval aan de andere zijde. Tot op het half uur. Een dieptepass kon onvoldoende worden weggewerkt en Casper de Dobbelaere glipte langs de verdediging en passeerde doelman Ruben Catsburg: 0-1.

Oostburg ging op jacht naar de gelijkmaker en kort voor de rust kwam deze gelijkmaker er door een prachtige treffer van Melvin Fenijn. Van grote afstand probeerde hij het maar eens en zijn afgemeten trap daalde op tijd onder de lat en dat betekende de 1-1 op het scorebord. Dat was even later ook de ruststand.

De 2e helft had veel spanning te bieden. Oostburg had deze helft het meeste initiatief. Maar toch gaf het in de 70e minuut een grote kans weg aan IJzendijke door de bal achterin niet goed weg te werken. Bram van Keeken maakte daar dankbaar gebruik van en schoof de 1-2 binnen. Oostburg moest naarstig op zoek naar de gelijkmaker. Met veel inzet en werklust werd uiteindelijk de verdiende 2-2 afgedwongen. Na diverse aanvallen was het in de 89e minuut raak. Een inzet van Arjen Versluijs kon niet goed worden gekeerd door doelman Bryan de Waele van Ijzendijke en Jochem van der Meulen was er ‘als de kippen’ bij om het beslissende tikje te geven: een verdiende gelijkmaker. Het bleef bij 2-2 waarbij aan Oostburg zijde onder andere Arjen Versluijs en Aboudabar Kourouman uitblinkers waren, vooral door hun onverzettelijke inzet. Maar ook het hele team dat bleef doorgaan tot de laatste minuut om het verdiende punt toch nog uit het vuur te slepen.