Belangrijke 3 punten voor Oostburg tegen Nieuw Borgvliet

Op 28 januari jongstleden won Oostburg voor het laatst met 1-2 bij Vivoo. Nu, vandaag 22 april, en acht wedstrijden later kon er eindelijk weer eens een overwinning gevierd worden. Het was niet zonder slag of stoot maar het kan wel vertrouwen geven voor de komende wedstrijden. Tegen Nieuw Borgvliet, de hekkensluiter in de 4eklasse, was een overwinning heel erg belangrijk in strijd om behoud in deze klasse. Want dat is zeker nog niet gespeeld.

Startblokken

Oostburg kwam wel goed uit de startblokken. Een pass van Kourouman op Jochem van der Meulen leidde de 1-0 in. Jochem gaf vervolgens een mooie steekpass op Jelle Bakker en Jelle maakte keurig af. Dat betekende 1-0 in de derde minuut. Dat zag er veelbelovend uit. Maar al vrij snel ging Oostburg achteruit en Nieuw Borgvliet kwam volledig terug in de wedstrijd. Weliswaar kreeg Oostburg enkele goede mogelijkheden (een kopbal van Timo Bertens ging over het doel) maar het was Nieuw Borgvliet wat op 1-1 kwam. Dat gebeurde uit een vrije trap. Ruben Catsburg maakte volgens de scheidsrechter hands buiten het 16 meter gebied. De vrije trap ging er snoeihard en eenvoudig in omdat de muur niet goed opgesteld stond. Tot aan de rust bleef het 1-1.

Na de rust

De 2ehelft had een ander karakter. Oostburg was hierin wat beter in de balbehandeling maar een grootse wedstrijd werd het nooit. Ook nu was het na 3 minuten weer raak. Een voorzet van Thijs Cornelis werd onvoldoende weggewerkt en Jochem van der Meulen schoot raak: 2-1.

Toch kwam een kwartier later Nieuw Borgvliet opnieuw terug in de wedstrijd. Na een mooie actie op rechts werd Ruben Catsburg verslagen en zo stond het 2-2. Oostburg ging voor de overwinning en zette meer druk op het doel van Nieuw Borgvliet. Dat leidde tot kansen en in de 76eminuut werd een ingeschoten bal met de hand weggeslagen uit het doel en dat betekende: strafschop en rood voor een speler van Nieuw Borgvliet.

Arjen Versluijs scoorde en zo stond het 3-2. De wedstrijd was zeker nog niet gespeeld want Nieuw Borgvliet werkte hard om de 3-3 te kunnen maken. Dat lukte niet. Na 90 minuten stond het nog steeds 3-2. In de extra tijd nam Nieuw Borgvliet te veel risico en konden Melvin Fenijn en Timo Bertens de eindstand nog op een ruime 5-2 bepalen. Een belangrijke overwinning voor Oostburg wat vertrouwen geeft voor de return van volgende week.