Spectaculaire wedstrijd tussen Oostburg 1 en RIA Westdorpe

SVO 1 - Ria W. 1

Wie vandaag op het sportpark in Oostburg aanwezig was , heeft een wedstrijd gezien met heel veel kansen voor beide teams, veel doelpunten in de 2e helft en een spectaculair slotoffensief van Oostburg wat alsnog een niet meer voor mogelijk geachte 4-3 overwinning opleverde. Hieronder een verslag

De wedstrijd begon met een offensief van RIA uit Westdorpe. Ruben Catsburg werd meteen op de proef gesteld in het doel van Oostburg en moest binnen een paar minuten al twee keer uiterste reddingsacties uitvoeren. Daarna kwam ook Oostburg steeds gevaarlijker aan het doel bij de Westdorpenaren en in feite ging dat vervolgens zo de 1e helft voortdurend door. Kansen over en weer. Het was een wonder dat het nog 0-0 stond bij de rust, want dat had ook 4-4 kunnen zijn.

Na de rust leek in eerste instantie eenzelfde scenario zich te gaan afspelen, maar zo rond het kwartier wist Ludovic Cantoro toch de score te openen voor RIA. Oostburg ging uiteraard op zoek naar de gelijkmaker door met een extra aanvaller te gaan spelen. RIA profiteerde echter en maakte er 0-2 van door Mohamed Kilic. Oostburg toonde echter veerkracht, gaf niet op en voelde dat het nog niet gespeeld hoefde te zijn. Dat resulteerde in een verdiende 1-2 door Jelle Bakker. Op dat moment koos Oostburg voor nog meer offensief, maar een aanvaller van RIA werd (zo ongeveer een kwartier voor het einde) ongelukkig gehaakt en de strafschop werd benut door Almed Elboutzakhti. Zo stond het plots 1-3.

Met een nog een minuut of 10 te spelen, geloofde het publiek niet meer in een goede afloop, maar de spelers gingen gewoon door met hun offensief. En toen Tom Brakel in de 85e minuut werd gevloerd, kon Arjen Versluijs aanleggen voor de 2-3. Dat gebeurde dan ook, maar weliswaar in twee keer. De eerste keer kwam de doelman te snel uit het doel waardoor de strafschop moest worden overgenomen. Opeens zag Oostburg de mogelijkheid om langszij te komen. Door te blijven voetballen, de ruimtes te zoeken en zo de aanval aan te gaan, lukte dat ook. Timo Bertens schoot Oostburg in de 89e minuut naar 3-3 en in de blessure tijd werd Andrew Wesbeek de matchwinnaar.