Quinten de Muer op dreef in ‘return’ tegen Hulsterloo

oostburg1-hulsterloo1

Waar Hulsterloo in de uitwedstrijd vorige week de eerste helft het betere van het spel had, maakte het in de ‘return’ gisteren op het Velterspark eigenlijk geen moment aanspraak op de 3 punten. Al kregen ze zeker kansen en werden ze wel even in het zadel geholpen…

Balverlies

In de 19de minuut was er balverlies achterin bij Oostburg. Alexander Praet kon alleen op het Oostburgse doel af om de 0-1 binnen te schieten. Daarvoor had Oostburg wel al een aantal kansen gehad. Waaronder een schot wat door Quinten de Muer werd aangeraakt in buitenspelpositie zo oordeelde de 74(!) jarige leidsman. Bij de beslissing van de scheidsrechter, die verder een goede wedstrijd floot, was opmerkelijk dat de vlag bij de grensrechter omlaag bleef. Dit feestje ging dus toch niet door.

Lang konden de bezoekers niet van de voorsprong genieten. Een aantal minuten later verkeek de Hulsterloo doelman zich op een schot van Jochem van der Meulen. De bal ging onder hem door in het doel en was het dus weer al gelijk. Na de gelijkmaker, waren de bezoekers duidelijk uit hun ritme. Tijdens de ingelaste drinkpauze werd de Hulsterloo doelman een hart onder de riem gestoken door de trainer. Toch kon hij niet voorkomen dat Quinten de Muer aan zijn show van de middag zou beginnen. Na een half uur spelen schoot hij de 2-1 binnen wat tevens ook de ruststand was.

Hattrick

In de de 2e helft liep Oostburg net als vorige week, met goede combinaties en samenspel, weg van Hulsterloo. In de 48ste minuut omspeelde Quinten de Muer zijn tegenstander in de 16 meter en krulde de bal met zeer veel gevoel precies in de winkelhaak. De toeschouwers werden verwend!  Hulsterloo, wat met veel inzet, Oostburg van het doel probeerde te houden, kon er zo nu en dan uitkomen met de lange bal. De verdediging van Oostburg stond echter goed en het werd duidelijk dat de uitslag niet bij de 3-1 zou blijven.

In de 62ste minuut was de timing van de Muer weer perfect om zo uit een corner de 4-1 binnen te koppen. De show was compleet toen hij een aantal minuten later ook zijn 4de van de middag kon maken. Daarmee bepaalde hij de uiteindelijke eindstand op 5-1. Na de 5-1 werd, met het oog op de wedstrijd van maandag, een tandje terug geschakeld. Hierdoor kreeg Hulsterloo nog een aantal kansen maar Oostburg doelman Ruben Catsburg bleek ook op het einde van de wedstrijd nog goed bij de les. Dit met een aantal belangrijke reddingen.

oostburg1-hulsterloo1
Quinten de Muer met 4 doelpunten de gevierde man in wedstrijd tegen Hulsterloo