In de media SVO-1

Voetbaljournaal: Jelle Bakker hoopt ooit met jongere broer in eerste van Oostburg te spelen

voetbaljournaal voorjaar 2021

OOSTBURG – Vanuit de eigen jeugd doorstromen naar het eerste elftal, dat is voor veel jonge voetballers toch de ultieme droom. Jelle Bakker maakt al vier seizoenen deel uit van de hoofdmacht van S.V. Oostburg. Naast basisspeler blijven heeft hij nóg een duidelijk sportief doel. Bron: Voetbaljournaal Zeeuws-Vlaanderen editie voorjaar 2021

“Ik maakte mijn debuut op mijn zestiende, maar het seizoen erna speelde ik onder David Almekinders helaas minder. Toch ben ik blijven doorgaan en de laatste twee seizoenen sta ik nagenoeg wekelijks in de basis. En nu Michel vertrekt en er weer een nieuwe trainer komt, wil ik ook die weer overtuigen om voor mij te kiezen als spits. Maar daarnaast lijkt het me geweldig om samen met mijn broertje Siebe in het eerste team van Oostburg te spelen. Hij maakt inmiddels ook deel uit van de selectie, maar hij is nog geen vaste waarde. Hopelijk weet hij de nieuwe coach volgend seizoen te overtuigen.”

Bakker (20) studeert in Eindhoven, maar kan dankzij de club wekelijks met een aantal jongens uit Brabant terugkomen naar Zeeuws-Vlaanderen om te trainen. “En dat hebben we ook trouw gedaan. De hoofdsponsor heeft een auto beschikbaar gesteld en daar maken we dankbaar gebruik van. Het is toch prettig om met je eigen medespelers te kunnen trainen. Op die manier blijf je optimaal betrokken bij de groep, ook al studeer je elders. En zelfs in de coronaperiode toen vrijwel iedereen niets deed zijn wij bij Oostburg blijven doortrainen. Dat de opkomst enorm hoog was, zelfs met vier- en tweetallen, dat zegt iets over de bereidheid van deze spelersgroep. We zijn allemaal vrienden van elkaar, voornamelijk jong allemaal. En dan aangevuld met een paar oudere jongens die de nodige ervaring meebrengen. Ik denk ook dat we een prima selectie hebben die hopelijk op termijn toch echt mee kan doen voor promotie”

Ook dit seizoen was S.V. Oostburg na een goede voorbereiding ook de competitie goed begonnen, al had Bakker een tijdelijke stop wel ingecalculeerd. “Daar hadden we inderdaad wel rekening mee gehouden, ook tijdens de voorbereiding. Maar niet, dat we na een paar wedstrijden weer kunnen spreken van een verloren seizoen. We hebben de kwaliteiten in de groep om sportief ook iets te bereiken en mee moeten kunnen doen voor de prijzen. Daarom zijn we ook blijven trainen, om toch conditioneel top te blijven en uiteindelijk als spelersgroep én individueel te blijven ontwikkelen.”

En nadat ze zich moesten behelpen in kleine groepjes, daar kan er eindelijk weer met de groep worden getraind. Tot opluchting van de jonge aanvaller. “Eind-de-lijk! Het is sowieso leuk om op het veld te staan en met een bal bezig te zijn. Het is toch ook een uitlaatklep. Maar positiespelletjes en partijspelletjes, dat maakt een training pas écht compleet. Alleen blijft het jammer dat de echte wedstrijden pas weer volgend seizoen zullen worden gespeeld.”

En dan zal S.V. Oostburg opnieuw mee willen strijden voor de bovenste plekken. En dat zijn ze in de ogen van Bakker ook meer dan verplicht. “Maar of we kunnen meedoen voor de titel of zelfs rijp zijn voor promotie, het doel dat de club heeft uitgesproken, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik wil er uiteraard wel vol voor gaan, want ik blijf sowieso hier. Ik hoop ook dat de sponsor die auto beschikbaar blijft stellen, want zolang dat gebeurt zullen we met een groepje spelers gewoon wekelijks heen en weer pendelen om hier op de club te komen trainen. Het bevalt goed en ik heb nog dat ultieme doel om samen met Siebe hier samen te spelen. Het lijkt me een heel bijzonder moment als dat voor de eerste keer het geval gaat zijn in een officiële wedstrijd.”