S.V. Oostburg 2 haalt op eigen kracht kampioenschap binnen

oostburg 2 kampioen 2019

Voor Oostburg 2 was het het weekend van de waarheid waarin het kampioen kon worden. Dit begon vrijdagavond met de kraker tegen concurrent IJzendijke 3 en eindigde zondag tegen Hontenisse 4.

Nagelbijten

De wedstrijd tegen IJzendijke op vrijdagavond begon voorspoedig. Al na een minuut zette Luuk Jocobs de rood-zwarten op voorsprong en na 20 minuten stond het al 0-3 mede door een schitterende vrije trap van diezelfde Luuk Jacobs en Mark Basting. Toch stond het bij rust 2-3 en was de wedstrijd verre van gespeeld.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door S.V. Oostburg (@s.v.oostburg) op

2e helft

De tweede helft ging de ploeg opnieuw vlammend van start en was het Imardo Hinneman die de 2-4 liet aantekenen. Daarna kwamen de blauw-witten weer terug tot 3-4 en was het tot het laatste moment spannend. Deze spanning werd de doelman van IJzendijke op een gegeven moment iets teveel maar werd door de scheidsrechter na een schandalige duwactie niet van het veld gestuurd.

Na een viertal minuten blessuretijd was er eindelijk het laatste fluitsignaal en kon de focus direct op de wedstrijd tegen Hontenisse. Oostburg en IJzendijke hadden nu hetzelfde aantal punten maar het doelsaldo van +9 was in het voordeel van Oostburg

Hontenisse

De opdracht in Kloosterzande was dus duidelijk. In ieder geval zo veel mogelijk doelpunten maken tegen Hontenisse. De teller bleef na een niet al te enerverende wedstrijd staan op 4 en na het laatste fluitsignaal, was het wachten op het whatsapp signaal van de teamspion wat de uitslag bij Aardenburg – IJzendijke was.

De blauw-witten waren tot 3-9 gekomen maar dit was dus niet genoeg om Oostburg van de titel te houden. Kampioen!Toen dit bericht doorkwam kon het feest beginnen en de kampioensshirts aangetrokken worden.

Proficiat namens de vereniging aan iedereen die bij het team betrokken is geweest! Een schitterend seizoen!