Oostburg 2 pakt drie punten op wilskracht tegen Hulsterloo

S.V. Oostburg

Op een warm en zonovergoten Hulsterloo Sportpark speelde het 2e elftal van S.V. Oostburg afgelopen zondag een spannende en zeer sportieve pot voetbal. Oostburg was met 12 man afgereisd naar het verre Nieuw Namen, er stond nog een rekening open want de thuiswedstrijd eindigde in 3-4 nadat Oostburg na 85 minuten de 3-2 wist te maken.

Kansen

Deze zondag was minder doelpuntrijk, in de eerste helft ging het gelijk op. Beide teams creëerden kansen, maar in het Oostburgse doel hield Jasper Tieleman keurig zijn doel schoon en zijn collega aan de andere kant had enkele malen geluk dat de rood-zwarte aanvalsmachine zijn vizier nog niet op scherp had. Zo waren er kansen voor Imardo Hinneman, Niek Barra en Burhan Ullah, die op Philippine al bewees over niet al te veel killersinstinct te beschikken.

Rust

De rust werd dus met de bekende brilstand bereikt. Tevredenheid was merkbaar in de kleedkamer. Aanvoerder Michel Wieme besloot zelfs na enkele weken van fysieke pech zijn rentree weer te maken en viel in in de spits, waardoor Hinneman een linie zakte.

Warm

Na rust leek het warmer en warmer te worden, Hulsterloo kwam iets sterker uit de kleedkamer en kreeg enkele kansen. Na zo’n 10 minuten lag de bal ook daadwerkelijk in het net. Gevaarlijk spel van een Hulsterloo-aanvaller voorkwam dat Björn Verploeg de bal kon wegkoppen en de afgeslagen bal kon zo in de verre hoek binnen gewerkt worden. Een treffer met een “luchtje”, het enige foutje van de voortreffelijk leidende scheidsrechter.

Buitenkansje

Na de 1-0 gaf Oostburg niet op, wat dit seizoen wel eens het geval was. Het duurde even voor er echte kansen gecreëerd werden, maar dreiging was er. Uiteindelijk hadden de West-Zeeuws Vlamingen een strafschop nodig om langszij te komen. Hans Risseeuw bracht de bal met een prima voorzet in de 16, waar een verdediger de bal alleen met zijn hand kon aannemen.

De scheids floot en wees terecht naar de stip.Mels de Vos eiste dit buitenkansje voor zich op en liet dit niet onbenut, hij stuurde de keeper de verkeerde kant op. Pakte de bal uit het doel en spoorde de manschappen aan om door te gaan.

De temperatuur bleef oplopen, de wedstrijd werd spannender (bleef overigens zeer sportief), naarmate de tijd verstreek. Zo’n 20 minuten voor tijd kwam uiteindelijk het winnende doelpunt op het bord. De Vos werd door Ullah naar voren gedirigeerd toen er een vrije trap ter hoogte van de middenlijn was. De bal werd op het hoofd van Bryan Ghijs geplaatst die hem in de loop van de Vos kopte, die bewaarde het overzicht en bood Hinneman een niet te missen kans op 1-2.

Karakter

De laatste 20 minuten waren zwaar. De inzet bleef groot, voetbal technisch was het allemaal niet best meer wat Oostburg liet zien. Maar het karakter hield de ploeg overeind, teamgeest, en het zicht op een driepunter haalde ongekende krachten boven.
De verdediging haalde onder leiding van Robin de Milliano alles weg en anders was daar Jasper Tieleman.

Het eindsignaal klonk als een verlossing, drie punten, weer een wedstrijd dichter bij de 26.
Nog 12 te gaan, er zijn twee doelstellingen, die blijven nog even binnenskamers, want je mag de kat immers niet op het spek binden….

Aanstaande zondag neemt het tweede elftal het op ‘t Velterspark op tegen Vogelwaarde 2.