Oostburg 2 kijkt weer omhoog na winst op Graauw 3

S.V. Oostburg

“3×2-1=9 en een 4e plaats”

Het ziet er uit als een warrige formule, maar voor Oostburg 2 is niets minder waar. De laatste drie wedstrijden in de competitie leverden de rood-zwarten alle drie een 2-1 zege op. En door deze 9 punten klom de ploeg in drie weken tijd van plek 8 naar plek 4 op de ranglijst. Hier moet wel aan toegevoegd worden dat Sluiskil 2 uit de competitie werd gehaald en enkele ploegen dus punten moesten inleveren. Dankzij deze (terechte) beslissing van de KNVB ging Oostburg 2 over Philippine heen. Op eigen kracht werden Hulsterloo, Aardenburg en Oostburg 3 al gepasseerd. En afgelopen zondag stond de wedstrijd tegen Graauw 3 op het programma:

Kwik

De wedstrijd tegen Graauw 3 afgelopen zondag is makkelijk samen te vatten. Ook bij deze derde april-zege steeg het kwik boven de 20 graden. De eerste 15 minuten was Oostburg baas op eigen veld, met een fantastische aanval kwam de thuisploeg op 1-0. Na een aanval over meerdere schijven zette Mels de Vos de goed doorgelopen Lex du Fossé vrij in de zestien. Die gaf Imardo Hinneman een niet te missen kans om de score te openen in de tweede minuut. Hinnemans productie loopt gelijk aan de zegereeks van de rood-zwarten, in alle drie de wedstrijden wist hij te scoren.

Oostburg was duidelijk baas, maar miste een minuut of tien een goede eindpass waardoor de 2-0 even uit bleef. Maar na ongeveer 15 minuten, maakte Bryan Ghijs zijn tweede doelpunt van dit weekend. Afgelopen vrijdag wist hij voor Oostburg 3 ook al te scoren tegen Aardenburg 2. Vanaf links ging hij het strafschopgebied in, keek naar de mogelijkheden, zag niemand vrij staan en schoof de bal in de verre hoek.

Graauw

De rest van de wedstrijd had net zo goed op papier afgedaan kunnen worden. Oostburg schakelde drie tandjes terug met het oog op de Eenhoornderby en Graauw 3 vreesde een grote afstraffing en nam geen verdere risico’s.

Voor rust wist Graauw nog wel 2-1 te maken uit een corner, maar een wedstrijd werd het eigenlijk nooit. Hiervoor was het verschil tussen beiden te groot al drukten de rood-zwarten niet uit in vele kansen. De grootste was zo’n twee minuten voor tijd voor Michel Wieme. Hij keek helaas in de zon, en de katachtige redding van de atletische doelman voorkwam dat Oostburg een 3e treffer van deze middag en Wieme’s eerste treffer van het seizoen.

Debutant

Noemenswaardig was nog wel dat er zowel vorige week als deze week een debutant was die het uitstekend deed. Tegen Vogelwaarde maakte Mark Basting uit de U-19 zijn debuut (hij deed deze week weer mee) en tegen Graauw was het Stijn de Smet die voor het eerst het shirt van het tweede aan mocht trekken. Ook hij zit in de U-19 selectie en mocht ook al debuteren in de hoofdmacht.

Al bij al is april dus een maand vol positiviteit voor Oostburg 2. Het weer is goed, de punten stromen binnen en de selectie wordt steeds breder dankzij talentvolle jeugdspelers die zich keihard inzetten.

Eenhoornderby

Aanstaand weekend speelt het team de laatste wedstrijd van deze succesmaand, niet zomaar één, de eerder vernoemde Eenhoornderby staat dan op het programma. Oostburg 2 – Oostburg 3. De messen zullen geslepen zijn. Beide teams zullen willen strijden om de titel: beste reserve-elftal van Oostburg. En nu het 2e sinds lange tijd eindelijk weer eens boven het 3e staat zal het ervaren derde elftal er alles aan doen om te laten zien dat zij nog steeds heel wat in hun mars hebben.