Oostburg 3 wint de eerste thuiswedstrijd

Afgelopen Zondag 1 oktober 2017 was het geen uitdaging voor het derde om genoeg spelers bij elkaar te krijgen zoals vorige week aangezien het de eerste thuiswedstrijd was. In overleg met de teammanager waren er zelfs enkele spelers die nog rust konden houden om volgende week volledig hersteld te zijn. Dat beloofde veel goeds, hieronder het verslag:

Er stond 14 man op papier. Keeper Jasper nam de honneurs waar vanwege afwezigheid van Mike en de blessure van Jethro. De zondagmorgen kwam er een afmelding en om 10.15 uur bleek dat we er nog 12 hadden. Ach ja, vergeleken met vorige week een luxe, want nu hadden we een wissel! Aangezien Ria Westdorpe ook rood in de shirts had, werden de geel/groene shirts weer uit ‘de mottenballen’ getoverd. De volgende keer dan maar een teamfoto…

De eerste 20 minuten waren gewoon prima. De bal werd rond getikt als in de beste dagen van sommige spelers. Ria Westdorpe kwam er niet aan te pas. Het goede spel werd ook vertaald in een doelpunt. Johanan kreeg het op zijn heupen en waar hij vorige week dubbele doelen en dubbele keepers zag, kon hij nu het hoekje prima vinden. We bleven lekker voetballen en Ria kreeg eigenlijk geen kansen. Totdat dat ene schot op de paal, maar dat was keeperszicht van Jasper bleek later. Met 1-0 werd de rust gehaald. In de rust even afwachten of we nog versterking kregen van onze senior/mentor, maar helaas… Niek Barra wilde al wat balgevoel opdoen voor zijn wedstrijd met het tweede en zo kan hij ook zeggen dat hij een keer met echte jongens heeft gevoetbald. Hij mocht nog een half uurtje opdraven in de tweede helft.

De tweede helft ging iets minder soepel qua voetbal en loopacties, maar echt moeilijk kregen we het niet. En anders was daar nog de verdediging. Zelf kansen kregen we nog aardig wat en uiteindelijk profiteerde Dimitri van het niet klemvast hebben van een bal door de doelman. Dimitri pikte ook nog zijn tweede doelpunt mee en als iedereen wat meer overzicht had gehouden dan had er nog meer ingezeten. Op het laatste kreeg Ria zeker ook nog wat kansen. Als Dimitri zijn trucjes voortaan gewoon doet op de helft van de tegenstander en niet op zijn eigen helft dan waren de kansen voor Ria een stuk minder uiteindelijk. De verdediging onder leiding van Jasper en Ger gaf echter geen krimp en in deze linie lag de man of the match deze keer. De ‘0’ blijft heilig voor sommigen… Een terugval zoals vorige week, werd ons nu bespaard dus de trainingen die een enkeling in de benen heeft, werpt duidelijk zijn vruchten af. Die trainingen bij het tweede zijn zo gek nog niet. Niek werd nog preventief gewisseld, zodat hij ook geen kramp kon krijgen. Op naar de negentig minuten volmaken Niek…;-) Uiteindelijk een welverdiende 3-0 uitslag.

De derde helft was ook weer een ruim voldoende en op naar de derby van volgende week tegen Aardenburg.