Junioren Pupillen

Jeugdbeleidsplan vernieuwd i.v.m. nieuwe KNVB regels

Sinds het seizoen 2017/’18 speelt het gehele amateurvoetbal met aangepaste wedstrijdvormen voor pupillen. De wedstrijdvormen zijn aangepast om zo de betrokkenheid van spelers te verhogen en jongens en meiden in een wedstrijdvorm te laten spelen die beter aansluit bij hun ontwikkelingsfase. Het was dus hard nodig om deze nieuwe regels toe te passen op het jeugdbeleidsplan.

Spelplezier voor de jeugd is voor een belangrijk deel afhankelijk van de organisatie rondom trainingen en wedstrijden en de omgang met de kinderen. Denk aan een prettige sfeer, goede voorzieningen en aardige en behulpzame mensen.

Maar het is net zo belangrijk dat kinderen zich goed kunnen ontwikkelen. Kinderen willen van nature leren, dat geeft een goed gevoel, voldoening en plezier. Om dat voor elkaar te krijgen moet het jeugdvoetbal goed georganiseerd zijn.

Wanneer een plan daarvoor ontbreekt, kan de situatie ontstaan dat ‘iedereen maar wat doet’. Dat kan met de beste bedoelingen gebeuren. Maar het is van groot belang om te bepalen waar de vereniging en de jeugdopleiding voor staat. Wanneer niet wordt vastgesteld hoe er gevoetbald en gecoacht wordt dan kan van een optimale ontwikkeling geen sprake zijn. Daarom is een jeugdbeleidsplan van groot belang.

Klik hier om het vernieuwde jeugdbeleidsplan te downloaden