JO12-3 en Axel JO12-1 delen de punten in een gelijkwaardige wedstrijd; 2-2

S.V. Oostburg

Voor mijn trouwe lezers volgt hier weer het verslag van Oostburg JO12-3 tegen Axel JO12-1. Zaterdag 3 november, is het zonnig op het Velterspark, we missen Kevin, maar Chai is er wel weer bij. Ook zien we Senne supporteren die helaas een langdurige knieblessure heeft.

Oostburg achter in eerste 15 minuten

Quinten keept de eerste helft en papa Jos fluit deze wedstrijd. Axel trap t af en de wedstrijd is begonnen met Axel op onze helft. Het eerste schot voor Oostburg komt van Jessy helaas schiet hij naast. Ook Chai laat zich van voren zien en hij schiet op de stevige keeper van Axel. Een derde kans voor ons, Jesse naar Chai schot net voorbij het doel. Axel komt terug maar stuiten op de verdediging van Oostburg, waar Sem als laatste man staat. De dreiging blijft van onze jongens met goed samenspel. Corner Jesse stuit op de verdediging van Axel, jammer want Arjen stond al klaar om de bal in te koppen.

Corner Sen, gaat in de verdediging van Axel. Een speler van Axel is snel en breekt uit, de verdediging uit elkaar gespeelt en het eerste doelpunt is voor Axel 0-1. Jammer want zo spectaculaire bal was het niet. Sem speelt de bal met een verre trap naar voren, Kas pikt op en kan een mooie pass naar Jessy geven, die schiet helaas naast! Het spel gaat door dreiging van Axel, speler allen op Quinten af, maar deze red koelbloedig! Toch kunnen we het niet uit spelen, komt Axel weer op onze helft en van ver 0 -2. Time out.

Gelijk voor de rust

Na een kleine rustperiode en tactische overleg, trappen we opnieuw af en zien we een felle Chai die het eerste schot op de keeper ziet gaan. Ook Sen en Kas proberen het  Sdoel in de buurt. Zo gaat een schot van hun net naast ons doel. En werkt Sem ook een schot goed weg. Eindelijk komen ook wij door de verdediging van Axel, Sen geeft een mooie steekpass of Chai en die gaat alleen op de keeper en scoort zijn eerst doelpunt voor Oostburg 1-2! De koppies gaan naar boven, we herpakken ons en Sen probeert het van ver, helaas naast.

Zo gaat de wedstrijd op en neer van helft, dreiging van Axel die goed weg gewerkt worden. En weer eens een kans voor ons: Jesse – Arjen en Sen schiet beheerst binnen 2-2! Zelfs Senna die van achter staat krijgt een mooie kans, maar loopt zich vast in de verdediging  van Axel. Voor rust nog twee kansen voor Oostburg, Corner Kas, keeper schopt weg, Corner Jesse, keeper en via verdediging uit. Rust 2-2

Gelijkwaardig

De tweede helft keept Kas en mag Quinten mee als aanvoerder het veld in. Senna trapt af, maar Axel start met dreiging. Schot van ver, Kas red gelukkig, wel een corner voor Axel maar die werkt broer Sen dan weer weg. Een volgende corner voor Axel werkt Chai keurig weg. Dan kunnen wij weer op gaan bouwen, Chai pass naar Jesse net voor het doel van Axel langs. Ook Jessy doet het goed vandaag, heeft veel bal bezit kan Chai bereiken die raakt de bal net verkeerd en de bal gaat naast.

Een snelle uitbraak van Axel volgt, maar treffen Quinten op hun pad. Een corner voor Axel, raakt Chai, maar die kan gewoon verder. Jessy heeft de bal weer verovert en geeft een mooie bal naar Sen, die weer net naast gaat, wat jammer! Maar dat hebben de spelers van Axel gelukkig voor ons, ook!  Tocht blijft het spannend aan beide kanten: Jesse bal op keeper, Chai vanuit een draai op keeper tegen aanval Axel, Sem werkt goed weg. Time out 2-2.

Spannend tot laatste minuut

De laatste 15 minuten beginnen wel spannend want Axel ziet de bal van ver 3x naast gaan. De tegenaanval van Chai naar |Jesse gaat helaas weer op die stevige keeper.

De tegenaanval van Axel is er een met een flipperkast effect, ( zoals het vanaf de kant genoemd wordt door de moeders van Axel) maar gelukkig voor ons zonder resultaat voor Axel, daar zorgt Arjen voor!  De wedstrijd verloopt verder zeer sportief en gelijkwaardig met kansen aan beide kanten. Je voelt de spanning en een goal in de lucht hangen, maar waar valt hij? Jesse alleen op de keeper, maar loopt zich toch nog vast, Sen van ver nog eens naast. Aanval van Axel die weg gewerkt wordt door Arjen.

De laatste minuten tikken weg. Laatste schot van Axel, maar Kas red. Dan fluit Jos af en is het 2- 2 gebleven. Een goede, mooie sportieve wedstrijd, waarbij het zelfs aan de kant gezellig was met de moeders van Axel. Daar zorgde opa Piet van Veen wel voor! Die moeders van Axel vonden dat niet erg want die hadden vorige week een akelige ervaring in Sluis gehad.