Oostburg/IJzendijke JO15-1 heeft prima start van de competitie in de 1e klasse.

De competitie is weeral een aantal weken onderweg en er zijn al tal van leuke wedstrijden op de mat gelegd door de verschillende jeugdteams. Zo ook de JO15-1. Hieronder een kort verslag van hun reporter over verschillende van hun beker en competitie wedstrijden

Na dat verschillende spelertjes zo ongeveer een hele zomer doorgetraind hadden i.v.m. een internationaal jeugdtoernooi in IJzendijke, begonnen ze zelf met een beker wedstrijd tegen HVV24/Clinge. De 5-0 overwinning gaf al een indicatie dat het wel eens een leuke competitie zou kunnen worden. Een week later werd  die gedachte nog eens bevestigd door de 2e bekerwedstrijd tegen JVOZ O15-2 met enige meeval, maar zeker verdiend en met goed voetbal, te winnen met 4-1. De laatste wedstrijd in de poule was op maandag 2 Oktober tegen MOC 17 uit Bergen op Zoom. Gezien de uitslag 11-0 laat het zich niet moeilijk raden dat dit zeker niet de beste wedstrijd was. Het verschil was te groot. Op naar de volgende ronde.

Dit was tevens de aanloop naar de competitie, die op 23 September begon met een uitwedstrijd tegen Terneuzense Boys.Voor rust was het vrij matig met een beter spelend Terneuzense Boys. Na de rust en na een wonderlijk scheidsrechters incident kwamen de Oostburg/IJzendijke Boys ineens helemaal los! Eindstand 1-3! De 2e wedstrijd kwam Kloetinge op bezoek. Voor rust een oppermachtig Oostburg/IJzendijke, dat zeer verdiend met 2-0 ging rusten. In de 2e helft gaven ze alles weg. Zo goed als het middenveld voor rust speelde, zo slecht was het na rust. Eindstand een terechte 2-2.  De 3e wedstrijd was op 7 Oktober uit naar Luctor/Heinkenszand. Het bleek dat dit een van de mindere goden zal zijn in deze klasse. Uitslag 0-6. Wat we tot nu gezien hebben van de JO15-1 is zeker hoopgevend voor het vervolg van de competitie. Als je ziet dat het jaren geleden is dat een jeugdelftal in de 1e klasse speelt en in het linker rijtje moet kunnen eindigen.

Als dit de bedoeling van de samensmelting is, dan is dit alleen maar leuk voor beide clubs. Dus niet alleen maar proberen om alle voetballertjes te laten spelen maar tevens te selecteren naar kwaliteit. Het teampje dat nu JO15-1 genoemd wordt volg ik al zo’n 8 jaar. Het voornaamste is dat ze zelf kwaliteiten hebben.Tevens hebben ze het geluk gehad dat ze op bepaalde leeftijden de juiste trainers kregen toebedeeld: Bij de F-pupillen Martin Baillie en Danny Bakker. Bij de E-pupillen Martin Baillie en Danny Bakker. Bij de D pupillen Jurgen Hooreweghe en Jurgen de Jonge en bij de C-junioren het eerste jaar Sylvan Dingemanse en het tweede jaar Sylvan Dingemanse en Jeroen Baillie. Of dit een kwestie is van beleid, of van geluk hebben weet ik niet, maar ik weet wel  dat de jongens altijd met plezier gingen en gaan trainen. Als dit team in het linker rijtje terecht komt en na de winterstop in de zwaarste 1e klasse poule terecht komen, dan zitten ze wel heel dicht tegen de top van Zeeland aan. Dat is toch ook wel leuk om eens mee te maken en hoopgevend voor de toekomst.