Kloetinge maatje te groot voor de JO15-1 in de beker

Door loting kwam Kloetinge JO15-1 uit de koker voor de JO15-1. Hieronder een kort verslag.

Kloetinge is het hoogst spelende JO15 spelende team uit Zeeland. Ze spelen in de Hoofdklasse, samen met o.a. de JVOZ en Middelburg. JVOZ staat 2e in de rangschikking met 3 pnt. achterstand op Kloetinge. Vorige week speelden beide elftallen tegen elkaar en Kloetinge won heel terecht met 4-0. De rest van de teams, die allemaal uit Brabant en Zuid-Holland komen,s taan op een straatlengte afstand en Middelburg staat helemaal onderaan. een sterk team dus.

Alerter

Kloetinge is een enorm grote vereniging met o.a. zeven JO15 teams. Dan kan je natuurlijk makkelijk selecteren. Toch is het leuk om tegen zulke tegenstanders te spelen.Ze zijn in alle geledingen net iets harder, sneller, in het vrij lopen zijn  ze net een seconde alerter, de pass is verzorgder. Dat komt ook door de vrij lopende spelers. De man aan de bal heeft het maar voor het uitkiezen. Vragende spelers naar de bal toe, diepgaande spelers die op het juiste moment aanspeelbaar zijn enz.

Tanden bijten

Dan is het voor ons leuke ploegje op je tanden bijten om niet helemaal overlopen te worden. Ze weerden zich werkelijk kranig en er zaten bij tijden hele leuke aanvallen bij. We kwamen tot 2 serieuze –en een paar halve kansen. Dit alles met goed combinatie voetbal. Dat we niet konden scoren komt voornamelijk omdat op het juiste moment de concentratie en de rust er niet is om het goed af te maken.

Domper

Als je regelmatig tegen zulke tegenstanders zou kunnen spelen, dan zou je ook met dit team nog behoorlijk kunnen groeien. Dus toch een leuke en leerzame wedstrijd! Een grote domper was wel dat Jasper Baillie al na enkele minuten, zoals het  er naar uit zag, een zware knie-blessure opliep. Kwam het toch weer door het kunstgras? In ieder geval van harte beterschap Jasper!

Nu even op krachten komen in de winterstop.