Mooie weer doet de JO15-1 wederom goed in Hulst

S.V. Oostburg

Op zaterdag 12 mei ging de JO15-1 van IJzendijke / Oostburg op visite bij HVV’24 / Clinge in Hulst.

Geduld

Wederom prachtig weer, al worden de velden nu wel erg hard. Jammer dat Julian er vandaag niet bij was. Hij was uitgeleend aan de B’s en dat is voor hem ook wel eens leuk.

Het begin was weer even de kat uit de boom kijken, maar het bleek al vrij spoedig dat het ook vandaag zou moeten kunnen, wanneer we maar het geduld konden opbrengen om op de juiste momenten toe te slaan. De HVV/Clinge coach was wel héél erg enthousiast. Hij liet luid en duidelijk horen dat hij het met ongeveer elke beslissing van de overigens prima fluitende scheidsrechter niet eens was. Sommige mensen van IJzendijke / Oostburg moesten wel eens op hun tong bijten om niet al te impulsief te reageren.

De 0-1 was ong. halverwege de 1e helft toen Jelte de bal precies tussen 2 verdedigers door op een lopende Kevin  kon sturen , Kevin scoorde simpel . 10 min. later Bjorn aan de bal. De pass van  Bjorn op het juiste moment en Jelte joeg in één tijd de bal binnen. Vooral in één keer spelen was klasse . Hiermee kwam de ruststand op 0-2

2e helft

Na rust was HVV/Clinge in eerste instantie wat gevaarlijker dan IJzendijke / Oostburg. Na ongeveer 10 minuten scoorden de Hulstenaren 1-2, na een werkelijk prima aanval. Toen zakte de thuisclub weer helemaal weg en kon het aanvallen van IJzendijke / Oostburg beginnen. De druk werd steeds groter alhoewel Siebe het wel heel moeilijk had tegen zijn vrouwelijke tegenstander. Toch werd tegen het einde van de wedstrijd het verzet gebroken. Nadat eerst een glaszuiver doelpunt van Siebe nog afgekeurd werd, was het 3 minuten voor het einde dat Siebe de zeker verdiende 1-3 binnen schoot uit een pass van Kevin. Het was een leuke wedstrijd en een verdiende overwinning.

Hvv24/Clinge  JO15-1 – IJzendijke/Oostburg  JO15-1         1-3

Doelpunten:    Kevin, Jelte en Siebe