Terneuzense Boys gaat er met de winst vandoor

S.V. Oostburg

Deze derde wedstrijd van de JO15-1 was weer een echte kraker. Ditmaal was Terneuzense Boys de tegenstander. Hieronder een kort verslag van de vaste supporter:

Blessures

Het was jammer dat 3 basisspelers t.w. Caz, Yvo, en Timo door verschillende blessures afwezig waren. Desondanks haalden de wisselspelers een dikke voldoende. Al na een paar minuten stond IJzendijke / Oostburg  op 1-0. Een door Siebe zeker niet perfect genomen corner werd via de keeper van Terneuzense Boys in eigen doel gewerkt. Tern Boys zette aan voor een offensief om vóór rust nog langszij te komen, maar een zich hevig verzettend IJz/Oost wist vooralsnog de 0 te behouden.

Inzet

Na rust 2 ploegen , die met een tomeloze inzet streden voor de overwinning. Vrij kort na de hervatting kwam Terneuzense Boys langszij: 1-1. De wedstrijd golfde op en neer en na een keurige pass vanuit het middenveld scoorde Jelte beheerst 2-1. Beide ploegen zochten naar méér en de Boys waren het koelst in de afwerking: 2-2. Al in blessuretijd scoorde Tern Boys vanuit een corner 3-2, waar een gelijkspel de verhouding beter zou hebben weer gegeven.

Overigens zag je bij deze corner dat er tactisch bij de JO15-1 nog veel te leren is. IJzendijke/Oostburg stond met 10 man in het eigen 16 meter gebied maar niemand werd er afgedekt. Min of meer met de handen op de rug stonde ze rustig te kijken hoe een Terneuzense speler geheel vrijstaand de bal rustig en feilloos in kon koppen. Niemand van de 10 deed ook maar enige moeite om de bal te betwisten.

Dinsdag 17 april gaan we naar Heinkenszand om punten te pakken.